تازه های سایت

کد مطلب: 22686
23. آذر 1393 - 9:13
مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: شورای فرهنگی محلات در 180 مسجد نهاوند تشکیل می‌شود.
تشکیل 180 شورای فرهنگی محلات در مساجد نهاوند

حجت الاسلام گروسی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: شورای فرهنگی محلات به زودی در 180 مسجد نهاوند که دارای شرایط مرتبط با شورای فرهنگی محلات باشند ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای بیش از 180 مسجد بزرگ و کوچک است که نزدیک به 20درصد از این مساجد در نقاط حاشیه و شهرک‌ها قرار دارند و بر اساس این طرح ابتدا اولویت با تشکیل شورای فرهنگی در این محلات است و سپس تمامی مساجد شهرستان از این مزیت برخوردار می‌شوند.

مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند بیان کرد: به منظور مقابله با هجمه‌های فرهنگی و تبلیغی دشمنان و در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی اجتماعی در هر محله‌ای که مسجد وجود داشته باشد با کمک مردم آن محله و معتمدان و هیئت امنای مسجد شورای فرهنگی محلات تشکیل می‌شود.

گروسی گفت: برای تشکیل این شورا اولویت با مساجد و محلاتی است، که در مناطق حاشیه‌ای و مهاجر پذیر و در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند است زیرا اگر در این محلات بسترسازی خوب فرهنگی انجام گیرد دیگر شاهد حوادث و سایر هنجار شکنی ها نیستیم.

وی افزود: شورای فرهنگی محلات در هر مسجد با محوریت امام جماعت و سایر ارکان اداری و فرهنگی مسجد مانند فرمانده پایگاه، نخبگان دانشگاهی، مسئول کانون فرهنگی مسجد و دو نفر از اعضاء فعال هیئت امناء تشکیل می‌شود.

گروسی بیان کرد: نخستین شورای فرهنگی محلات در شهرستان نهاوند در محله شهرک شهید حیدری، با هدف برنامه‌ریزی در راستای برگزاری مراسم‌های فرهنگی و مذهبی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، بی حجابی و توسعه فرهنگ دینی تشکیل شد.

وی گفت: جلسه‌های اعضای شورای فرهنگ محلات مساجد با توجه به اولویت مشکلاتی که در هر منطقه است به صورت چند روز یک بار و هفتگی و ماهانه برگزار می‌شود که اعضای شورا با کمک سایر افراد آن محله و مسجد می‌توانند برنامه‌ریزی دقیق و با برنامه‌ای برای افراد زیر پوشش آن منطقه و یا محله داشته باشند.

سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: افراد ثروتمند و خیر و همچنین پزشکان، اساتید دانشگاهی، مددکاران اجتماعی، هنرمندان، قاریان قرآن و سایر افرادی که در هر محله هستند و هر توانایی خوبی را که در خود می‌بینند می‌توانند در کنار شورای فرهنگ مسجد محلات برای بهتر شدن آن کمک کنند.

وی عنوان کرد: بیشترین معضلات نقاط حاشیه‌ای در بعضی از محلات و نقاط نهاوند بیکاری جوانان، اعتیاد، تهاجم فرهنگی، وجود خرده فرهنگ‌ها برخی از مهاجران است که اعضای این شورا می‌توانند با کمک و هم فکری در راستای بر طرف کردن آن اقدام کنند.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما