تازه های سایت

کد مطلب: 22496
27. آبان 1393 - 16:25
کتابخانه تخصصی دکتر شهبازی،پدر علم کشاورزی نوین ایران در محل کتابخانه امیرالمومنین شهرک شهید حیدری نهاوند افتتاح شد.
کتابخانه تخصصی پدر علم کشاورزی نوین ایران، در نهاوند افتتاح شد

رئیس کتابخانه های شهرستان نهاوند در در حاشیه این مراسم به خبرنگار سایت گرو، گفت: در حال حاضر در شهرستان نهاوند ۱۱ کتابخانه مستقل و فعال با ۹ هزار عضو وجود دارد که بیش از ۸۰ هزار نسخه کتاب در آنها قرار دارد.

زینب سیف گفت: در دوسال گذشته موضوع اهدا کتاب در شهرستان نهاوند به صورت جدی و مستمر پیگیری شده که تا کنون ۱۰ هزار نسخه کتاب توسط مردم به اداره کتابخانه های نهاوند اهدا شده است.

وی عنوان کرد: کتابخانه تخصصی دکتر اسماعیل  شهبازی(پدر علم کشاورزی نوین ایران) با بیش از ۸۰۰ جلد کتاب تخصصی در مورد کشاورزی ایران در محل کتابخانه ی امیرالمومنین شهرک شهید حیدری نهاوند منبع خوبی برای مردم و دانشجویان و محققان حوزه کشاورزی است.

رئیس کتابخانه های شهرستان نهاوند اظهار داشت: سرانه مطالعه افراد عضو کتابخانه های شهرستان نهاوند نسبت به جمعیت پنج و دو دهم درصد است که نسبت به برنامه پنجم توسعه که پنج درصد پیش بینی شده دو دهم درصد جلوتر است.

سیف گفت: متأسفانه شهرستان نهاوند در سرانه فضای مطالعه با آمار یک و نه دهم شرایط مطلوب و مناسب ندارد و با حد استاندارد آن که سه و چهار دهم است فاصله بسیاری دارد.

وی عنوان کرد: برای جبران کمبود سرانه فضای کتابخانه ای نهاوند از سال ۱۳۸۷ به صورت مستمر و جدی به دنبال احداث کتابخانه استاندارد هستیم که در سال جاری بعد از انتخاب زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در منطقه باروداب نهاوند اداره کل راه و شهر سازی استان برای واگذاری آن مبلغ یک میلیارد تومان پول طلب کرده است.

رئیس کتابخانه های شهرستان نهاوند ادامه داد: نقشه تیپ احداث کتابخانه نهاوند در سال ۱۳۸۷ با زیربنای دوهزار و ۲۰۰ متر مربع در طبقه همکف تهیه و آماده است که برای اجرا نیازمند واگذاری زمین هستیم.

وی ارتقا سرانه مطالعه نهاوند با افزایش تعداد کتابخانه ها، زیبا سازی فضای کتابخانه ها، راه اندازی بخش مرجع، نشریات و کانون های ادبی برای نقد کتاب با اولویت نویسندگان بومی نهاوند را از مهمترین اقدامات اداره کتابخانه های نهاوند در سال گذشته برشمرد.

رئیس کتابخانه های شهرستان نهاوند گفت: در یک سال گذشته رونمایی از سه کتاب"آمایش سراب گیان"، "معلم شهید و شش دانش آموز" و "سیمای برزول"توسط اداره کتابخانه های نهاوند انجام شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری سیستم بارکد خوان با اعتبار بیش از سه میلیون تومان در تمام کتابخانه های شهرستان نهاوند فعال شده است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما