تازه های سایت

کد مطلب: 22273
3. آبان 1393 - 11:48
همایش بزرگ پیام آوران عاشورا با حضور روحانیون، مداحان و اعضای هیئات مذهبی در نهاوند برگزارشد.

به گزارش سایت گرو، در راستای برنامه ریزی و هماهنگی مراسمات دهه اول ماه محرم، همایش بزرگ پیام آوران عاشورا در شهرستان نهاوند برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی مشاور رئیس رسانه ملی گفت: در حادثه عاشورا دریایی پیام معنویت وجود دارد که لازم است این پیام برای مردم گفته شود.

وی افزود: مبلغین و مداحان باید زبان فطرت مردم باشند به گونه ای که مردم عشق خودشان را در بیان آنها ببینند.

مشاور رئیس رسانه ملی، انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از قیام امام حسین (ع) خوانده و افزود: انقلاب اسلامی ما منبعث از پیامهای عاشورایی است و لذا تداوم آن نیز می بایست بر اساس آموزه های عاشورا باشد.

وی گفت: با اعتقادات مردم باید خیلی با احتیاط برخورد کرد و در برخوردها نباید با تندی و عصبانیت رفتار کرد زیرا تندی جواب عکس می دهد.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه در عزاداریها می بایست جلوی یک سری کارها از جمله قمه زنی گرفته شود افزود: در مراسم عزاداری نباید خلاف شرع صورت گیرد اما باید با تدبیر به گونه ای برخورد کرد که به دستگاه امام حسین(ع) آسیبی وارد نشود.

وی کشف و بیان سنتهای الهی را از دیگر موارد قابل توجه مبلغان ذکر کرد و افزود: در جریان عاشورا یک سری سنتهای الهی وجود دارد که لازم است این سنتها کشف شده و برای مردم بازگو گردد.

امام جمعه نهاوند نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم ماه حزن و اندوه اهل بیت، از ماه محرم به عنوان ماه بصیرت و ولایتمداری یاد کرد و عنوان کرد: ظرفیت ماه محرم و پتانسیل‌های موجود در آن را می‌توان به گونه‌ای دید که برای ماه‌های بعدی سال برنامه‌ریزی کرد.

حجت الاسلام مغیثی مطالعه دقیق ابعاد ماه محرم و قیام خونین عاشورا را خواستار شد و ابراز داشت: ماه محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر است زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل واقعه کربلا و قیام عاشورا ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر توسط حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درگذشت آیت الله مهدوی کنی اظهار کرد:فقدان ایشان به عنوان یک نیروی ارزشی اثر گذار در تمامی جریان‌های انقلاب برای مسئولان ما بسیار سنگین است زیرا  آن بزرگوار با وجود مسوولیت های مختلفی که داشت فقط به دنبال خدمت به مردم بود.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی با تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) که از شاهکارهای ایشان برای کادر و  نیرو سازی برای آینده انقلاب و نظام بود که تا کنون در این دانشگاه هزاران نیرو و مدیر انقلابی تربیت شده که همه آنها از افتخارات این عالم ربانی و روحانی بزرگ است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما