تازه های سایت

کد مطلب: 22157
26. مهر 1393 - 12:47
مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: شش نفر در این استان در نیمه نخست امسال بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.
مصرف قرص برنج در همدان جان شش نفر گرفت

به گزارش سایت گرو به نقل از نافع علی احسان صالح اظهار کرد: یک زن و پنج مرد از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه امسال در همدان جان خود را بر اثر مصرف قرص برنج از دست دادند.

وی گفت: استفاده نادرست از قرص برنج عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد به گونه ای که سال گذشته در همین مدت زمان شش نفر در همدان شامل سه زن و سه مرد به علت مسمومیت ناشی از مصرف این قرص جان باختند.

احسان صالح در زمینه تبعات منفی استفاده از قرص برنج بیان کرد: با جذب شدن قرص برنج در بدن انسان، آنزیم های سلولی بلوکه شده و باعث سمی شدن سلولها در تمام ارگان ها می شود.

وی از نبود هیچ پادزهری برای بی تاثیر کردن مسمومیت با قرص برنج خبر داد و گفت: مصرف قرص برنج علائمی شامل کاهش اشتها و وزن، کم خونی و شکستگی و مرگ تدریجی استخوان ها را به همراه دارد و استفاده نصف قرص برنج برای یک فرد بالغ کشنده است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان در ارتباط با تاثیرات مصرف قرص برنج بر متابولیسم بدن افزود: اختلال نبض، اختلالات کبدی و عصبی، اختلالات شدید متابولیکی، نارسایی و حتی از کار افتادگی کامل کلیه، افت فشار خون، خواب آلودگی و بیهوشی از اثرات این قرص است.

دکتر صالح اضافه کرد: قرص برنج ترکیب خطرناکی از فسفیدها است که برای جلوگیری از آفت زدگی برنج انبار شده، مصرف می شود همچنین فسفیدها برای دفع آفات سایر غلات انبار شده و جلوگیری از کپک زدگی، جونده کش و دیگر مسایل نیز استفاده می شود.

13 نفر سال 92و 14 نفر نیز سال 91 در همدان بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند.

دیدگاه شما