تازه های سایت

کد مطلب: 22104
23. مهر 1393 - 21:27
هر روزه تعداد زيادي از حفره هاي امنيتي سيستم عامل های گوشي ها شناسايي مي شوند بهتر است براي حفظ امنيت دستگاه خود هميشه از آخرين نسخه سيسيتم عامل و اپليکيشن ها استفاده کنيد...
هشدارپلیس فتای همدان به کاربران گوشي‌هاي هوشمند

به گزارش سایت گرو به نقل از پايگاه خبري پليس، امروزه با استفاده روزافزون از گوشي هاي هوشمند و فراگير شدن اين نوع گوشي ها اغلب شرکت هاي سرمايه گذار نيز بر روي آن ها تمرکز کرده اند تا بتوانند با ارائه خدماتي هر چه بهتر , کاربران را جذب خود نمايند اما اين تمام ماجرا نيست بلکه هميشه گروهي از افراد نيز هستند که با توجه به هدفهايي که دارند سعي مي کنند رخنه اي در اين بازار پر رونق ايجاد کنند و لذا گفتني است که گوشي هاي هوشمند نيز از اين قاعده مستثني نيستند .

باز نکردن لينک هاي موجود در ايميل هاي ناشناس

بهتر است پيام هاي ناشناس و يا ايميل هاي نامطلوبي را که در آن ها , لينکي درج شده است را مورد استفاده قرار ندهيد , زيرا در اکثر مواقع مخربان با ارسال يک کد مخرب مي توانند اسمارت فون و يا تبلت شما را تحت کنترل در بياورند و اين بدان دليل است که شما ايميل حاوي لينک را مورد استفاده قرار داده ايد !

عدم استفاده از بازي ها و اپليکيشن هاي موجود در منابع غيرمعتبر

اگر به بازي و يا يک برنامه کاربردي احتياج داريد سعي کنيد آن ها را از منابع معتبر دريافت کنيد چراکه برخي از همين آپ ها و بازي ها مي توانند آغشته به کد هاي مخربي باشند که باعث بروز مشکلاتي حاد مي شوند !

حفاظت از اطلاعات مکاني و شخصي

اگر علاقه مند به عکاسي با تلفن هوشمند خود هستيد و نمي خواهيد که اطلاعات موقعيتي و برخي ديگر اطلاعات شخصي شما توسط عکس گرفته شده منتشر شود کافيست گزينه هاي مربوط به GPS Camera را غير فعال کنيد !

دليل اين امر اين است که وقتي شما در حال عکاسي با موبايل خود هستيد, دوربين اطلاعات موقعيتي شما را توسط جي پي اس (GPS)دريافت کرده و ضميمه تصوير مي کند و همچنين برخي اطلاعاتي همچون نام تلفن و نوع دوربيني که با آن تصوير ثبت شده است نيز همراه تصوير گرفته شده ذخيره مي شوند ! اين اطلاعات به راحتي قابل مشاهده است و زماني که شما تصاوير خود را در شبکه هاي اجتماعي منتشر مي کنيد افراد مختلف مي توانند اين اطلاعات را مشاهده کرده و از آنها سو استفاده کنند.

اما اگر شما تصاويري را از قبل گرفته ايد و آن ها را در هيچ شبکه اي به اشتراک نگذاشتيد , قبل از اين کار کافيست با نرم افزار Microsoft Photo Tools تمامي مشخصات شخصي خود را از روي تصوير گرفته شده حذف نماييد و سپس اقدام به اشتراک گذاري کنيد !البته شما ميتوانيد بدون استفاده از نرم افزار هم اين اطلاعات را از بين ببريد. براي اين کار شما بايد روي تصوير موردنظر راست کليک کرده و گزينه Properties را انتخاب کنيد و در زبانه Details مي توانيد اين اطلاعات را مشاهده کرده و با استفاد از گزينه Remove Properties and personal Information اطلاعات مربوطه را حذف کنيد.

از نرم افزارهاي امنيتي استفاده کنيد

با افزايش روز افزون استفاده از تلفن هاي هوشمند همواره تعداد ويروس هايي که براي اين نوع دستگاه ها و سيستم عامل هاي موجود رو به افزايش است براي حفظ امنيت دستگاه خود شما نياز به يک مسئول امنيتي که همان آنتي ويروس ها هستند داريد. همچنين شما بايد توجه داشته باشد که فقط نصب يک آنتي ويروس خوب جلوي ويروس ها را نميتواند بگيرد و شما بايد همواره آنتي ويروس خود را بروز نگه داريد.

دستگاه خود را بروز نگه داريد

هر روزه تعداد زيادي از حفره هاي امنيتي سيستم عامل هاي گوشي هاي هوشمند و اپليکشين ها شناسايي مي شوند و نفوذگران در صدد استفاده از اين نوع حفره ها هستند بهتر است براي حفظ امنيت دستگاه خود هميشه از آخرين نسخه سيسيتم عامل و اپليکيشن ها استفاده کنيد و آنها را به روز نگه داريد.

دیدگاه شما