تازه های سایت

کد مطلب: 21879
10. مهر 1393 - 23:12
جشن نماز و غبارروبی نمازخانه ها در مدارس نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جشن نماز و غبار روبی نمازخانه ها روز پنجشنبه با حضور دانش آموزان و جمعی از مسوولان در مدارس شهرستان نهاوند برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند در این  آیین که در دبیرستان دخترانه صدیقه کبری (س) این شهرستان برگزار شد گفت: برگزاری نماز جماعت در مدارس از برکات و فضایلی برای دانش آموزان برخوردار است و باعث می شود آنان با معنویت بیشتر مانوس شوند .

علیرضا تکلو اقامه نماز در مدارس و آشنایی دانش آموزان با احکام و ارزشهای اسلامی را مهمترین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن ذکر کرد و افزود:برای اقامه نماز جماعت در مدارس و همچنین بیان احکام دینی امسال 56 روحانی در مدارس نهاوند حضور می یابند و در اول وقت نماز را به اتفاق دانش آموزان اقامه خواهند کرد .

وی اولویت امسال آموزش و پرورش نهاوند را اقامه نماز اول وقت عنوان کرد و افزود: برای این منظور همزمان با وقت ظهر شرعی تمامی مدارس نماز را به جماعت اقامه می نمایند و دانش آموزان در کنار معلمان در نماز جماعت حضور می یابند.

وی اضافه کرد: برای اقامه فریضه نماز در مدارسی که از حضور روحانی بهره مند نیستند ، از فرهنگیان هر آموزشگاه به عنوان امام جماعت مدرسه استفاده می شود .

وی گفت: در حال حاضر بیش از 80 نماز خانه مستقل در سطح مدارس نهاوند وجود دارد که این تعداد در بیش از سه هزار و 500 مترمربع فضا احداث شده اند و به موکت یا فرش سجاده ای مجهز هستند.

در این مراسم سرپرست اداره تبلیغات نهاوند نیز گفت: یکی از عوامل مهمی که می تواند باعث جلوگیری از انحرافات اجتماعی و فرهنگی افراد شود بحث اقامه نماز است که می تواند مشکلات را به حداقل برساند.

حجت الاسلام حسین گروسی تاثیر پذیری جوانان و دانش آموزان را بهترین فرصت برای آشناسازی آنان با نماز عنوان کرد و افزود: با توجه به سن دانش آموزان و میزان تاثیر پذیری آنان از محیط لازم است که آنان را از طرق مختلف مانند نماز ،احکام الهی و گفتمان های دینی با نماز و معنویت آشنا سازیم .

وی از آمادگی این اداره برای برگزاری گفتمان های دینی به صورت فصلی و یامقطعی با حضور کارشناسان دینی خبر داد.

در حال حاضر نزدیک به 25 هزار دانش آموز در 268 آموزشگاه شهرستان نهاوند مشغول به تحصیل می باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما