تازه های سایت

کد مطلب: 20552
13. مرداد 1393 - 9:49
اخیرا کتاب شعری ازدانش آموز شهرمان "فاطمه ابوالفتحی " متخلص به باران با عنوان "مثل صبح " توسط انتشارات شهر ما به چاپ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اخیرا کتاب شعری ازدانش آموز شهرمان "فاطمه ابوالفتحی "متخلص به باران با عنوان "مثل صبح " توسط انتشارات شهر ما به چاپ رسیده که به این بهانه یادداشتی در رابطه با زندگینامه این دانش آموزاز نظر شما می گذرد.

فاطمه ابوالفتحی متولد سال 1375 در شهرستان نهاوند می باشد .وی هم اکنون دانش آموز سال چهارم دبیرستان فاطمه الزهرا شاهد می باشد و دوران پایان تحصیلات متوسطه خود را سپری میکند.

وی سرودن شعر را به صورت مبتدی و کودکانه از دوران کودکی شروع نموده است. او در این ارتباط می گوید: "خوب یادم می آید ، که در زمان کودکی روی پله هامی نشستم و با صدای بلند ،حرفهای بچه گانه ام را بر زبان می آوردم ،مادرم از فرصت استفاده می کرد و تمام حرفها و به قول خودش ،شعرهایم را می نوشت و به من تخلص " باران" را داده بود .

وی ادامه میدهد: اگر چه در آن زمان از قالبهای شعری و وزن و قافیه و ردیف ،اطلاعی نداشتم ولی به هر زحمتی شده در بعضی قسمتها کلمات را با هم جور می کردم ".

دوران راهنمایی این دانش آموز با آشنایی با قالبهای شعری می گذرد و در این زمان است که وی شروع به گفتن شعر نیمایی و نو می نماید و در مسابقات شعر و داستان و قران شرکت نموده و رتبه هایی را در سطح استان و شهرستان کسب می کند.

در دوران دبیرستان است که این دانش آموز به شکلی جدی سرودن شعر را آغاز می کند. وی در این رابطه می گوید: "همراه با ورود به دبیرستان حس سرودن شعر در من قوت گرفت و با کمک پدرم و همچنین حضور در انجمن های شعری مانند انجمن فانوس طبع شعر در قالبهای سپید و نیمایی در من ادامه یافت به گونه ایکه با تشویق و کمک پدر و مادر و خاله ام توانستم با گرد آوری نوشته هایم اولین مجموعه شعری خود را به نام " مثل صیح "به چاپ برسانم ".

این شاعره جوان شهرمان در حال حاضر چهار کتاب دیگر از سروده های خود را به نامهای "وسوسه پائیز" ،" اشک باران" ، "مترسک " و "عروسک"را آماده چاپ نموده است که مراحل دریافت مجوزآن نیز در دست پیگیری می باشد.

قالبهای شعری که وی در سروده های خود از آنها استفاده می کند شامل هایکو، سپید ، نو ، غزل ، قصیده ،مثنوی و رباعی است .

برای این دانش آموز شهرمان که در دامان خانواده ای فرهنگی و ادیب پرورش یافته آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون می نمائیم.

دیدگاه شما