تازه های سایت

کد مطلب: 19945
15. تير 1393 - 9:12
بخشدار مرکزی نهاوند: دهیاران حق حمایت از کاندیداهای انتخابات میاندوره ای مجلس در نهاوند را ندارند.
به گزارش پایگاه خبری گرو ، سید رضا سلامتی در مراسم سالروز تأسیس دهیاری‌ها در جمع دهیاران روستاهای بخش مرکزی نهاوند گفت: دهیاران حق ورود و جانبداری از هیچ یک از کاندیدهای انتخابات میان دوره ای مجلس نهاوند را ندارند.
سلامتی با اشاره به اینکه انتخابات میان دوره ای مجلس آبانماه سال جاری در نهاوندبرگزار می شود، گفت: فعلا هیچ گونه تبلیغات انتخاباتی وجاهت قانونی ندارد و تخلف قانونی است و دهیاران تحت هیچ شرایطی حق رود و جانبداری از هیچ یک از  کاندیدهای انتخابات میان دوره ای مجلس نهاوند را ندارند.
بخشدار مرکزی نهاوند بیان داشت: دهیاران به عنوان نماینده دولت باید با اشرافیت کامل به مشکلات روستا رسیدگی و پیگیری کل امور آن را مدنظر داشته و برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و پیشگیری از تخریب مراتع اقدام کنند.

سلامتی گفت: بخشداری مرکزی نگاه ویژه ای به دو بحث کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز دارد و توجه به این دو مبحث مهم را از اصول کاری خود می داند چرا که کشاورزی و بهسازی روستاها می تواند در تولید و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

وی بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر دهیاران با مسئولان شهرستان نهاوند تاکید کرد و افزود: باید دهیاران تعامل بیشتری با مسئولان داشته باشند تا شاهد رفع مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

****  احیای مساجد و برگزاری نماز جماعت از مهمترین وظایف دهیاران در روستاست
در ادامه این مراسم امام جمعه نهاوند گفت: مهمترین ویژگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی است که بر مبنای آن مردم باید در تعیین سرنوشت و اداره کشور حضور و نقش داشته باشند که این امر در پیروزی و تداوم انقلاب این رکن اصلی و همیشگی بوده است.
حجت الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه سعادت انسان تنها در امور مادی و دنیوی نیست بلکه دین مهارت زندگی را به انسان آموزش می‌دهد، گفت: دهیارها باید در احیا مساجد و برگزاری نماز جماعت در روستاهای نهاوند همت کنند.حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: دهیارها در انتخاب جهت و سمت و سوی جامعه به امور فرهنگی و مذهبی نقش مهمی بر عهده دارند.

وی افزود: مسئولان مختلف باید دست به دست هم داده و در سایه وحدت و اطاعت از ولایت فقیه نسبت به حل مشکلات و گرفتاری مردم تلاش و همت کنند که البته مشکلات و گرفتاری ها تنها در عرصه های اقتصادی و اجرایی و سیاست نیست بلکه باید به مسائل فرهنگی و دینی مردم جامعه نیز توجه شود.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی شهری و روستایی یکی از تحولات مهم نظام اسلامی است که باید از این فرصت برای خدمت رسانی درست به مردم بهره ببریم.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی بیان داشت: پیگیری مسائل مربوط به مردم از سوی شوراهای اسلامی و دهیاران می تواند موجب خدمات رسانی بیشتر به انان شود و در این راستا دهیاران باید زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی بویژه احیا مساجد، اقامه نمازهای جماعت و ساخت خانه عالم در روستاهای خود را فراهم کنند.

دیدگاه شما