تازه های سایت

کد مطلب: 19705
31. خرداد 1393 - 8:09
رئیس فدراسیون بازی های بومی محلی کشور از پخش مستند جشنواره بازی‌های بومی محلی غرب کشور از شبکه جام‌جم خبرداد.

غلامرضا جعفری فدراسیون ورزش روستایی

به گزارش پایگاه خبری گرو، غلامرضا جعفری گفت: فیلم مستند ۴۰ دقیقه ای از نخستین جشنواره بازی های بومی محلی غرب کشور که نیمه شعبان به میزبانی نهاوند برگزار شد به زودی از شبکه جهانی جام جم پخش می شود.
وی اظهار کرد: برای نشان دادن فرهنگ و آئین های سنتی و بومی غرب کشور به مردم جهان در ایام برگزاری  مسابقات فوتبال جام جهانی که تیم ملی کشورمان نیز در این بازی ها حضور دارد، برنامه فرهنگی و هنری نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی غرب کشور توسط چند دوربین  تصویر برداری و در اختیار این شبکه قرار گرفت.

وی گفت: تهیه کننده و کارگردان این فیلم مستند علی سهرابی است که کارهای خوبی تا کنون از او در جشنواره های ملی و شبکه های سراسری صدا و سیما پخش شده است، همچنین امور هماهنگی و تدارکات احمد ترابی و تصویر برداری آن را آقایان مهدی سهرابی، محمد علی روزبه، علی سوری، رضا مولوی و دستیار تهیه کننده و کارگردان کرم سهرابی می باشند.

رئیس فدراسیون بازی های بومی محلی کشور اظهار کرد: با توجه به این که اینجانب نائب رئیس فدراسیون جهانی بازی های بومی محلی و سنتی جها نیز می باشم بهترین فرصت است که فرهنگ غنی اصیل و سنتی ایرانی و بخصوص غرب کشور را از طریق شبکه جهانی جام جم برای سایر مردم جهان به نمایش بگذاریم.

نائب رئیس فدراسیون جهانی بازی های بومی محلی و سنتی بیان کرد: از این پس با همکاری شبکه های برون مرزی صدا وسیما گلچینی از بازی های سنتی و بومی محلی برای مردم نقاط مختلف دنیا به نمایش در می آید تا از طریق این کار فرهنگی بتوانیم توانایی روستائیان عزیز را به رخ جهانیان بکشیم.

نخستین جشنواره بازی های بومی محلی غرب کشور با شرکت 40 تیم از 12 استان کشور و با شرکت 350 ورزشکار زن و مرد همراه با گروهای موسیقی و آواز سنتی به مدت 2 روز در ورزشگاه 15 هزار نفری علیمرادیان ودر رشته های طناب کشی، دالپلان،کشتی سنتی،چند گانه برگزار شد که به ترتیب تیم های لرستان، نهاوند وکرمانشاه اول تا سوم شدند همچنین بیش از 5000نفر از این بازی ها دیدن کردند.

دیدگاه شما