تازه های سایت

کد مطلب: 19688
29. خرداد 1393 - 8:59
امام جمعه نهاوند خواستار توجه ویژه مسئولان به مسئله حجاب و عفاف در جامعه شد.

امام جمعه نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی گفت: آشناسازی نسل جوان با ابعادشخصیتی حضرت زهرا (س) و عفاف و حجاب فاطمی یک ضرورت فرهنگی است زیرا متاسفانه رواج  خرده فرهنگ های غربی و خرافی باعث انحراف عقیدتی، نوع پوش و ظاهر بسیاری از جوانان شده است.

وی گفت: فعالان عرصه فرهنگی، دینی، مذهبی و مسئولان جامعه اسلامی باید با برنامه ریزی، ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت والای حضرت زهرا (س) را در بطن زندگی شخصی و اجتماعی خود بکار گیری کنند، و به مسئله حجاب و عفاف در جامعه توجه ویژه داشته باشند.

مغیثی عنوان کرد: ولایت پذیری، عفاف و حجاب و امام شناسی این بانوی مکرم در سال های حیات پیامبر خاتم (ص) و حضرت علی (ع) مهمترین مشخصه وی است، که دختران و مادران نسل امروز ما باید آن را به عنوان الگوی خوبی برای خود انتخاب کنند.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: اولین گام فاطمه شناسی، نزدیک شدن به زوایای نگاه ایشان به مسائل عفت و حجاب دینی با گرایش اجتماعی، فرهنگی و حکومتی است زیرا با شعار و کارهای  موقتی راه به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: فاطمه(س) قاطعانه و مومنانه پای حرفش می ایستد و دفاع از عفاف و حجاب و اسلام ناب را بر مدار ولایت امر بر خود واجب دانسته و توصیه پذیر عمل نمی کند و بنایی را بنیان می نهد که فرزند ش امام حسین(ع) آن را در کربلا به تجلی درآورد که حضرت زینب (س) پرچمدار آن بود.

مغیثی اظهارکرد: اسلام فاطمه (س)، اسلام  عفت ، حجاب ولائی و حبل الهی است، که روشنفکری غربی ، بی حجاب، محافظه کاری ، لیبرالیستی ، اشرافی گری ، تندروی ، تساهل و تسامح در آن جایگاهی ندارند چراکه تفکر غربی در جامعه اسلامی ما به دنبال انحراف جوانان مومن و انقلابی است تا آنها را از ارزش های والای اسلامی و انقلابی دور کند.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: اسلام فاطمه(س)، اسلام ناب محمدی(ص)، علوی(ع) و فاطمی(س) است که در چنین نگرشی، شبهه را توانایی عرض اندام در برابر آن نیست و در عین برخورداری از مراتب تعبدی و عرفانی، دارای ابعاد برهانی،منطقی و  استدلالی است و در آن، ضمن پیوند عشق و عقل، ذائقه دینی را باعاطفه دینی در هم می آمیزند.

وی گفت: امروز زن درجوامع غربی و اروپایی به عنوان نماد مسائل جنسی، بی حجابی، بی هویتی، بی عفتی و ابزاری برای تبلیغات شرکت ها و موسسات تجاری  ومالی است، درحالی که دراسلام زن مظهر صداقت و نجابت و عفت شناخته می شود که در کنار مرد پایه و اساس یک زندگی راتشکیل می دهد.

مغیثی افزود: بزرگترین رسالت زن تربیت فرزندان متعهد و با ایمان برای آینده کشور است، ولی متاسفانه درسال های اخیر بسیاری از زنان کار بیرون از خانه، تفریح و راحتی خود را بر بچه دار شدن ترجیح می دهند.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: رواج تفکر تک فرزندی و یا صاحب فرزند نشدن، یک تفکر غربی است و نتیجه آن گسترش طلاق های زیاد و پیر شدن جمعیت جامعه است که در آینده مدیریت کشور را با بحران جدی روبه رو می کند، که زوج های جوان باید به فرامین رهبر معظم انقلاب در مورد ازدیاد نسل توجه کنند.

دیدگاه شما