تازه های سایت

کد مطلب: 18974
25. ارديبهشت 1393 - 8:21

فح قله گرین نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو، رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: هم زمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع) کوهنوردان نهاوندی به یاد پدران آسمانی و شهدای ورزشکار قله ۳۸۵۰ متری گرین را فتح کردند.

سعید کولیوند این گرو کوهنوردبه سرپرستی  احسان سیف وبا همراهی حمیدرضاشفیعیان، محمدرضا احسانی، رضابشردوست، علیرضا ظفری، شاهمراد سیف، علی حمیدوند و اشکان حمیدوندبود که به مدت سه روز و اقامت در شرایط سخت به یاد جان فشانی های شهدا در کوه چهل نابالغان گرین انجام شد.
وی گفت: گروه کوهنوردی هیئت کوهنوردی نهاوند تا کنون بیشتر قلل با ارتفاع کشور را فتح کرده اند همچنین در چندین صعود خارجی در کشورهای ازمیر ترکیه،ارمنستان و روسیه حضوری فعال داشته اند.

کولیوند افزود: شهرستان نهاوند 850 شهید سر افراز داردکه بیش از 100 نفر از آنها ورزشکار بوده اند وشاخص ترین آنها در رشته های ورزشی فوتبال شهیدان  فرزادسلیمانیان والله مرادنادری ودر رشته کشتی عبادالله خدارحمی وخیشوند بوده اند.

مدیر اداره ورزش و جوانان نهاوند اظهار کرد: بیشتر مسابقات ورزشی با نام و یاد شهدای ورزشکار انجام می شود و به همین منظور کوهنوردان با اخلاق و منش پهلوانی با شرایط سخت جوی در چند روز گذشته صعود خود به کوه گرین را انجام دادند.

کولیوند بیان کرد: در این صعود سخت کوهنوردان به یاد سختی ومشقت رزمندگان در زمستان های سرد سه شبانه روز را در کوهستان اردو زدند و پرچم جمهوری اسلامی را به یاد شهدا بر فراز این قله زدندوسپس از مسیر سخت سراب کهمان استان لرستان فرود کردند.

دیدگاه شما