تازه های سایت

کد مطلب: 39744
17. آذر 1398 - 8:19
دبیر انجمن رفتگران طبیعت همدان گفت: با همکاری اداره‌کل محیط‌زیست استان، انجمن رفتگران طبیعت و کمیته حمایت از محیط‌زیست، بذر بلوط در سه هکتار از اراضی گیان نهاوند کاشته‌شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، زهرا طهماسبی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۶۰ تن از دوستداران محیط زیست با حضور و مشارکت در این طرح اقدام به کاشت بذر بلوط در منطقه گیان نهاوند کردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جنگل گیان نهاوند ادامه جنگل بلوط زاگرس است کاشت بلوط در این منطقه به منظور احیای آن، پیشنهاد و اجرا شد.

دبیر انجمن رفتگران طبیعت همدان اظهار داشت: دوستداران طبیعت در قالب تیم های ۲ نفره تقسیم بندی شده و یکی از آنها اقدام به حفر و کندن زمین به عمق ۱۵ سانتیمتر و نفر دوم اقدام به قرار دادن بذر در دل خاک می کرد.

طهماسبی گفت: نهاوند زادگاه بلوط است و در صورت کاشت آن در این منطقه، زمینه رویش این گونه وجود  دارد.

وی با بیان اینکه در منطقه آلمابلاغ اسدآباد نیز گونه ارژن و بادامک کاشته شد، اضافه کرد: انجمن رفتگران طبیعت برای ششمین سال پیاپی طرح جنگلانه را اجرایی کرده و در سال های گذشته نیز اقدام به کشت بذر در ملایر و آلمابلاغ اسدآباد کرده است.

دبیر انجمن رفتگران طبیعت همدان اظهار داشت: در هر منطقه گونه مخصوص و بومی منطقه کاشته می شود و از کشت گونه مهاجم طبیعت پرهیز می شود.

طهمابی بیان کرد: پس از کاشت بذر روند رشد آن نیز پیگیری می شود چرا که برخی مواقع چرای دام در این مناطق موجب هدر رفتن تلاش دوستداران طبیعت می شود.

 امسال در یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان درختکاری و بذرکاری صورت گرفته است.

دیدگاه شما