تازه های سایت

کد مطلب: 18942
22. ارديبهشت 1393 - 10:23
سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوندگفت:استفاده از ظرفیت مساجد و جوانان گام بلندی در ارتقای سطح فرهنگی مناطق مختلف است

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: استفاده از ظرفیت جوانان و مساجد می تواند گام های بلندی در ارتقای سطح فرهنگی مناطق روستائی بشمار آید و این امر مستلزم تلاش و فعالیت مبلغان در مناطق مختلف است.

وی افزود: تهاجم فرهنگی دشمن عقیده و اعتقاد نسل جوان و نوجوان را هدف قرار داده است و برای مقابله با این هجمه همکاری تمام دستگاه های فرهنگی لازم است.

گروسی با اشاره به اینکه نگاه به مسجد باید نگاه عمیق اعتقادی، اجتماعی و علمی باشد بیان داشت: با نگاه باید خالصانه تلاش شود تا مساجدی پویا داشته باشیم و اهالی مسجد با نشاط باشند و باید به مساجد توجه ویژه شود چون هر چه داریم از آثار ارزشمند همین مساجد است.

وی گفت: در صدد هستیم تا جوانان را به مساجد به عنوان یکی از پایگاه های اصیل انقلاب اسلامی بیاوریم تا از ظرفیت و فضای معنوی مساجد به بهترین نحو استفاده شود.

گروسی ادامه داد: جوانان و نوجوانانی که در برنامه های اوقات فراغت مساجد شرکت می کنند از فضای معنوی درون مسجد نیز بهره مند می شوند و از لغزش و خطا مصون خواهند بود.

وی افزود: با توجه به اينكه مخاطب اصلي مساجد را جوانان و نوجوانان تشكيل مي‌دهند بايد با اتخاذ ساز و كارهاي لازم بستر مناسبي براي جذب جوانان به مساجد را فراهم و از سوي ديگر آنها را به ارزش‌هاي ديني و فرهنگ معنوي در جامعه مجهز كرد.

گروسی گفت: با تقويت روحيه خودباوري و اعتماد به نفس در جوانان و نوجوانان و ارائه برنامه‌هاي فرهنگي مؤثر و كارآمد ميتوان آن‌ها ‌را در برابر توطئه‌هاي دشمن بيمه كرد.

 

دیدگاه شما