تازه های سایت

کد مطلب: 39635
7. آذر 1398 - 16:28
با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پارک کرامت و بازپروری در نهاوند افتتاح شد
اردوگاه بازپروری کار، درمان و صیانت از معتادین متجاهر استان همدان موسوم به پارک کرامت در نهاوند افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان استانی و محلی پروژه اردوگاه کرامت و صیانت نهاوند افتتاح شد.

این طرح در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع ساخته‌شده است که شامل بیش از 2 هزار مترمربع بنا و ساختمان‌های مختلف است.

در بخش‌های مختلف این پارک سالن آسایشگاه و اجتماعات به مساحت 540 مترمربع ساختمان اداری، سرویس بهداشتی، درمانگاه و غذاخوری به مساحت 900 مترمربع بناشده است.

در پارک کرامت نهاوند در فاز اول کارگاه مهارت‌آموزی به مساحت 630 مترمربع در راستای آموزش انواع مهارت‌ها توسط مربیان آموزش‌دیده ساخته و آماده استفاده است.

برای حصارکشی این طرح 900 متر طول از دیوارهای بتنی پیش‌ساخته کارشده است و محیط مناسبی را برای بازپروری معتادان فراهم آورده است.

در فاز دوم این طرح بزرگ سالن ورزشی، سالن پذیرش و ملاقات و کارگاه دم مهارت‌آموزی به مساحت 1200 متر طراحی و اجرا خواهد شد.

برای مهارت‌آموزی معتادانی که در این مرکز تحت بازپروری قرار می‌گیرند گلخانه‌ای 2 هکتاری در نظر گرفته‌شده است تا نسبت به آموزش آن‌ها در این گلخانه اقدام شود.

این طرح بااعتباری حدود 7 میلیارد تومان احداث‌شده است و مرکز نگهداری معتادان متجاهر استان همدان است.

آورده بسیج در این طرح 4 میلیارد و 450 میلیون تومان است و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز آورده ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

این پارک ظرفیت پذیرش 400 معتاد متجاهر را برای بازپروری و ارائه آموزش‌های مهارتی دارد که در فاز اول 100 نفر در این مرکز پذیرش خواهند شد.

هدف از اجرای این طرح پیشگیری، درمان و صیانت و مهارت‌آموزی معتادان متجاهر و پذیرفتن این افراد توسط جامعه پس از خروج از این مرکز است.

این طرح باهم افزایی چندین دستگاه مانند بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا می‌شود و با مدیریت سپاه فعالیت خواهد کرد.

در پارک کرامت نهاوند معتادین متجاهر پس از ورود به این مرکز نسبت به رهایی از بند اعتیاد زیر نظر پزشک بازپروری می‌شوند و سپس در بخش‌های مختلف این پارک نسبت به فراگیری مهارت‌های مختلف تحت آموزش قرار می‌گیرند و سپس به آغوش جامعه بازمی‌گردند.

دیدگاه شما