تازه های سایت

کد مطلب: 39867
28. آذر 1398 - 7:25
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اردوگاه کار یا صیانت از معتادان واقع در نهاوند ظرفیت پذیرش ۲۰۰ تن را دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سردار مظاهر مجیدی در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان یادآوری کرد: در جلسه ای که حدود  ۱۵ ماه پیش در ستاد مبارزه با موادمخدر با حضور سردار مومنی برگزار شد پیشنهاد شد که در استان های دارای ظرفیت، اردوگاه های کار راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: راه اندازی اردوگاه در ۱۰ استان در دستور کار قرار گرفت که همدان نیز با رایزنی مسوولان و وضعیت اجتماعی، در جمع این استان ها قرار گرفت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه اردوگاه ماده ۱۶ بهزیستی شمال استان را پوشش می داد برای جنوب استان نیز باید فکری می شد که راه اندازی اردوگاه صیانت در نهاوند در دستور کار قرار گرفت.

سردار مجیدی بیان کرد: بخشی از اردوگاه آموزشی سپاه در نهاوند برای ساخت این مکان در نظر گرفته شد که عملیات اجرایی در زمینی به مساحت پنج هکتار از نوروز ۹۸ آغاز شد و در هفته بسیج بخشی از این طرح با حضور رییس بسیج مستضعفین بهره برداری شد. 

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد این طرح آماده است گفت: عملیات عمرانی اردوگاه صیانت در نهاوند تکمیل شده اما برای تجهیز این مرکز باید حمایت های لازم صورت گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: ۷.۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تاکنون هزینه شده است که آورده سپاه استان همدان پنج میلیارد و ستاد مبارزه با مواد مخدر ۲.۵ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: یکسال پیش جلساتی در پایتخت با حضور سردار مومنی برگزار شد که پیشنهاد ایجاد اردوگاه‌های کار را برای معتادان در 10 استان را دادند.

مظاهر مجیدی افزود: با توجه به شرایط استان ما هم پیشنهاد دادیم یکی از این مراکز در استان همدان تاسیس شود.

وی با اشاره به این که استان همدان پیش‌‌تر اردوگاه ماده 16 را داشت و بررسی کردیم مناطق جنوبی استان از اردوگاه بی‌بهره‌اند تصریح کرد: سپاه اردوگاهی در نهاوند داشت و تصمیم گرفتیم این اردوگاه را به محل احداث اردوگاه صیانت اختصاص دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به این که به لطف خداوند در کمتر از 9 ماه زیرساخت‌های ساختمانی در این اردوگاه ایجاد شد تاکید کرد: کار این اردوگاه پیشرفت 95 درصدی داشته است و در فاز اول 200 نفر پذیرش خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما