تازه های سایت

کد مطلب: 18851
18. ارديبهشت 1393 - 8:44
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت:جنگل تپه ۴۶ هکتاری ابوذر نهاوند به آبیاری قطره ای مجهز می‌شود

AgfaPhoto DIGITAL CAMERA

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت: جنگل های تپه ۴۶ هکتاری ابوذر موسوم به بام نهاوند با اعتبار ۵۰۰میلیون ریالی مجهز به آبیاری قطره ای می‌شود.

 وی گفت: تپه 46 هکتاری ابوذر موسوم به بام نهاوند با چشم اندازی بسیار زیبا و انواع درختان جنگلی طبیعی و دست کاشت می باشد که در طول فصول مختلف سال علاقه مندان زیادی به آنجا می روند.

وی گفت: در جلسه ای که با حضور فرماندار در محل این جنگل برگزار شد، امسال برای جذب گردشگران تابستانی باید حداقل امکانات را که شامل روشنایی و دریاچه مصنوعی اطراف آن است را اندازی شود.

ظفری بیان کرد: نزدیک به 40 سال است که ساماندهی این مکان زیبا معروف به بام نهاوند انجام نشده است فقط در بعضی سال ها کارهایی به صورت مقطعی انجام شده وبعد از آن کار رها شده است ولی امسال فرمانداری با همکاری دستگاه های مربوطه مصمم است تا ساماندهی آن را به شکل کاملا جدی انجام دهد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند عنوان کرد: این تپه تفریحی توریستی با ارتفاع مناسب از سطح شهرستان نهاوند با چشم انداز بسیار زیبایی در نزدیکی شهرستان قرار دارد که سال گذشته گلزار شهدای گمنام در کنار آن ساماندهی و جاده خاکی آن زیر سازی و حدود 100 متر از آن آسفالت شد.

وی افزود: مهندسین اداره آب وخاک جهاد کشاورزی نهاوند پس از بازدید از منطقه طرح ایجاد آبیاری قطره ای برای حفظ درختان جنگلی آن را دادند،و به زودی پس از تامین اعتبار کار آن را شروع می کنند.

کارشناس جهاد کشاورزی نهاوندگفت:در فازهای بعدی این طرح باید به دنبال ایجاد فضای تفریحات سالم ورزش وبازی برای خانواده ها وکودکان باشیم که طراحی رستوران وسوئیت برای مسافران و گردشگران  و آبگیری دریاچه اطراف آن در بالای این تپه نیز جذابیت این مکان را دو چندان می کند.

ظفری اظهار کرد: با همکاری  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند به دنبال اجرای طرح درختکاری در بقیه بخش های دیگر این تپه هستیم و برای این منطقه بهترین درختان میوه مانند انجیل کوهی و بلوط و بادام است،که نیاز به آبیاری زیادی ندارن

 

دیدگاه شما