تازه های سایت

کد مطلب: 17771
18. اسفند 1392 - 8:53
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: من فوتبال تیم ملی را نمی پسندم و پتانسیل فوتبال ما بالاتر از این است.
خبرگزاری فارس: کریمی: فوتبال تیم ملی را نمی‌پسندم/ منفی 150 گرفتم و ممنوع الکار شدم

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل ازفارس: فیروز کریمی بعد از مدت‌ها ممنوعیت فعالیت توانست دوباره با سرمربیگری تیم فوتبال ذوب آهن به لیگ برتر برگردد و اکنون او ششمین سرمربی این تیم اصفهانی در دو فصل گذشته است و آمده تا بتواند ذوب آهن را در لیگ برتر حفظ کند. سعی کردیم از فیروز کریمی در مورد ممنوع الفعالیت شدنش و ستاد منشور اخلاقی منحل شده هم بپرسیم.

* ذوب آهن در نیم فصل خواهان من بود

فارس: در مورد بازگشتتان به لیگ برتر می‌گویید؟

بعد از اینکه من برای همکاری دعوت شدم از باشگاه یک فرصت 48 ساعته خواستم تا فیلم تمام بازی‌های این تیم را ببینم. تمام بازی‌ها را به کرار و با دقت دیدم. بعد از این به این نتیجه رسیدم که تیم ذوب آهن پتانسیل خوبی دارد. مخصوصا اینکه با حریفان مستقیم خود هم در سه بازی آینده مسابقه داریم. تصورم بر این بود که در این مقطع می‌توانم به ذوب آهن کمک کنم البته دوستی من با ذوب به همین سه بازی ختم نمی‌شود. من در گذشته و حتی در زمان مدیرعاملی خسرو ابراهیمی هم تا آستانه پیوستن به ذوب آهن جلو رفتم اما قسمت نشد و بعد در نیم‌فصل ذوب آهن خواهان این بود که من با آنها همکاری کنم که شرایط من مهیا نبود. در حال حاضر با توجه به اینکه کار سخت است اما هم ذوب آهن شرایط همکاری داشت و هم من و ترجیح دادیم که با هم کار کنیم.

* 70 درصد به بقای ذوب آهن امیدوارم

فارس: چقدر امیدوارید که ذوب آهن را در لیگ برتر نگه دارید؟

من امیدوارم اما اگر حرفی بزنم و پیش‌بینی کنم اظهار‌نظر غیرحرفه‌ای انجام داده‌ام چون تنها بازی ما ملاک نیست دیگر تیم‌ها هم در این مسئله سهم دارند اما من خودم امیدوارم که با تلاش جمعی تیم حفظ شود. من بالای 70 درصد به حفظ تیم ذوب آهن در لیگ برتر امیدوارم و توکلم به خداست.

* فوتبال تیم ملی را نمی پسندم

فارس: در مورد بازی تیم ملی ایران با گینه صحبت می‌کنید؟ و ارزیابی شما از حضور 700 روزه کی‌روش در تیم ملی ایران چیست؟

چون در آستانه جام جهانی هستیم دیگر الان صحبت کردن در مورد فرد صحیح نیست. من فوتبال تیم ملی را نمی‌پسندم. نوع بازی تیم ملی را نمی‌پسندم. هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ عمومی که در آن زیبایی روانی، ساده و سالم بازی کردن است، جذاب و زیبا بازی کردن همه آنها در این حرفم مستتر است من فوتبال تیم ملی را نمی‌پسندم و اعتقادم بر این است که پتانسیل موجود فوتبال ما در حال حاضر به مراتب بالاتر از چیزی است که اکنون به نمایش در می‌آید.

* لیگ تعطیل می شود اما بازیکنان دیگر برای تیم ملی بازی می کنند

فارس: این پتانسیل موجود به حضور بازیکنان ایرانی خارج‌نشین هم ارتباط دارد؟

ببینید اکنون شما خانزاده و حدادی‌فر ملی‌پوشان ما در تیم ذوب آهن هستند این دو با ما هنوز تمرین نکردند. من می خواهم بدانم روند کاری‌مان چطور است. اینکه لیگ به خاطر تیم ملی تعطیل شود و بازیکنان به اردو بروند و لیگ ما به خمودی برود اما بعد برای تیم ملی بازیکنان دیگری به میدان بروند که اصلا با همدیگر کار نکرده‌اند من این مسئله را یک ریال هم قبول ندارم.

* بعد از دو بازی در جام جهانی حذف می شویم

فارس: با توجه به عدم رضایت شما از نوع بازی تیم ملی پیش‌بینی شما از نتایج تیم ملی در جام جهانی چیست؟

من فکر می‌کنم که تیم ملی ایران بعد از انجام دو بازی در جدول خود حذف می‌شود و به بازی سوم نمی‌رسد و در همان دو بازی اول تکلیف تیم ملی مشخص می‌شود.

* با قصه های ماتیوس فوتبال ما درست می شود؟

فارس: اکنون شاهد حضور چهره‌های سرشناسی چون لوتارماتیوس در برنامه‌های تلویزینی ایرانی هستیم نظر شما در این مورد چیست؟

ماتیوس را بیاورند که چکار کنند؟

فارس: ماتیوس آمد و در برنامه ورزش از نگاه 2 صحبت کرد؟

کی چنین اتفاقی افتاد؟! من ندیدم. اکنون هم از زبان شما این حرف را می‌شنوم. ماتئوس در تلویزیون چه گفت؟

فارس: او با علی دایی نشست و برخی از خاطراتش را مرور کرد و در مورد فوتبال ما حرف زد.

ماتئوس را از آلمان آوردند و قصه گفت تا فوتبال ما درست شود؟ خاطراتش را گفت؟ خدا شاهد است به روح مادرم قسم این مسئله را اکنون از زبان شما شنیدم اما ماتیوس را آورده‌اند که بگوید در اردو چه خورده است و چه جوری خوابیده است تا فوتبال ما درست شود؟

* با قصه ستاره ها قهرمان جام جهانی شویم!

فارس: البته اکنون صحبت از حضور زیدان و دیگر ستاره‌های سرشناس فوتبال در ایران است.

 

آیا این افراد مجانی آمده‌اند یا پولی گرفته‌اند؟

فارس: فکر می‌کنم دستمزدی دریافت کرده‌اند.

به نظر من این مسئله به باد دادن هزینه است. اینها کارهایی عوام‌فریبانه است. اینها کارهایی است که در جاهایی که باید کار انجام شود و نمی‌شود می‌خواهند کمبودها را با این قضایا جبران کنند اما با این مسائل درد فوتبال ما درمان نمی‌شود. من نمی دانستم ماتئیوس به ایران آمده. لوتار ماتیوس بازیکن خوبی بوده. کاپیتان تیم ملی آلمان بوده. چندین سال جزء بازیکنان برتر جهان بوده. فوتبالیست برتر اروپا شده است. این مسائل قابل احترام است اما چه ربطی دارد که او بیاید و در اینجا قصه بگوید. خب یک دوربین و چند نفر از همکاران شما بروند همانجا بچرخند و این نفرات هم قصه‌هایشان را بگویند و بگذارند فوتبال ما قهرمان جام جهانی شود. اگر با حضور زیدان و ماتیوس فوتبالمان از گروهش صعود می‌کند یک اکیپ از گزارشگران بروند از همه ستاره‌های دنیا گزارش تهیه کنند و آنها بگوید چگونه غذا می‌خورده‌اند، چگونه می‌خوابیده‌اند، چگونه حرف می‌زدند. نمی‌دانم چه فکری دارند. شاید این مسائل به درد فوتبالمان می‌خورد. به نظر من این یک فکر غیرحرفه‌ای است. نمی‌توانم نثر دیگری را به کار ببرم اما به طور کلاسیک می‌گویم غیرحرفه‌ای است یا من‌درآوردی است.

* تمام حقایق را در یک برنامه تلویزیونی می گویم

فارس: آقای کریمی ستاد منشور اخلاقی که شما را ممنوع‌المصاحبه کرد اکنون منحل شده است. رئیس کمیته اخلاق از علیپور به عنوان دبیر سابق کمیته منشور نام برد. نظر شما در این مورد چیست؟

دبیر سابق؟! یعنی اکنون دبیر هستند یا نیستند؟ در یک مقطعی طرحی ریخته شد که عزیز محمدی را در این طرح سهیم‌تر می‌دانم تا علیپور.

فارس: یعنی نقش عزیز محمدی پررنگتر از علیپور است؟

بله شک نکنید. نمی‌دانم این طرح از کجا درآمد اما یک مسئله هجو و غیرمنطقی‌ای بود. در آن مقطع به تعدادی از جمله خود من جفا شد. بنا را گذاشته‌ام در یک برنامه زنده تلویزیونی کل حقایق این ماجرا را بگویم بدون هیچگونه رودر‌بایستی.

فارس: چه اتفاقاتی را؟

این اتفاقاتی که باعث شد من از فوتبال کنار بروم را شفاف بیان می کنم. آقایان هم می‌توانند بعدش هر جوابی که می خواهند بدهند ولی آن یک چیز من‌درآوردی بود که به فوتبال ضربه زد و بعد هم به کسانی که درگیر این قضیه شدند.

فارس: یعنی هیچ مدرک مستندی علیه شما وجود نداشت؟

بحث مستند که به هیچ عنوان نبود. یک چیز هجو بود. یک چیز بی سر و ته. من قول دادم که در تلویزیون بروم و این مسائل را بگویم.

* منفی 150 گرفتم و ممنوع الکار شدم!

فارس: قرار است در برنامه 90 این مسئله را مطرح کنید؟

نه در یک برنامه تلویزیونی دیگر که 90 نیست. به رسم احترامی که برای شما مخاطبین سایت مردمی و صادق فارس قائل هستم این را می‌گویم که یک سری نمرات بود که جمع کردند و گفتند نمره شما به منفی 150 رسید. یک سری از این مسائل را می‌خواهم در آن برنامه تلویزیونی بگویم.

فارس: یعنی به خاطر نمره منفی 150 ممنوع‌الکار شدید؟

بله یک سری چیز‌های بی‌سر و ته و من‌درآوردی بود.

* من هم اخلاق مدار هستم

فارس: پس شما هم از برچیده شدن منشور اخلاقی خوشحال هستید؟

من فکر می‌کنم آنهایی که از قدیم با من در ارتباط هستند سوای فرهنگ خاص گفتمان من. من نسبت به اخلاق‌گرایی اعتقاد دارم. یک بازیکن من را بیاورید که در 25 سال گذشته خلاف صلاح فوتبال حرکت کرده باشد. از آن بهزاد غلامپور و مارکار آقاجانیان گرفته تا برسید به حکیم‌زاده و اصغر مدیر‌روستا و محسن گروسی. یکی از بچه های من را بیاورید که شکل و شمایل و حتی ظاهرش خلاف عرف جامعه بوده باشد یا به یکی از روزهای تقویم که متعلق به معصومین، پدر یا مادر است پایبند نباشند. اخلاق یعنی این مسائل. اخلاق حتما باید باشد. اخلاق مگر نمی‌تواند در کنار طبع قشنگ باشد. حتما باید عبوسی باشد. اما کاری که در آن مقطع انجام شد اخلاق گرایی نبود یک چیز من‌درآوردی.

دیدگاه شما