تازه های سایت

کد مطلب: 36323
24. آذر 1397 - 0:58
شهردار نهاوند گفت: موضوع تفکیک زباله از مبدا باید به عنوان یک فرهنگ عمومی و غالب در جامعه ترویج و نهادینه شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد حسین پور در جلسه مدیریت پسماند و بازیافت شهر نهاوند اظهار داشت: روزانه ۷۰تن زباله در شهر نهاوند تولید می شود که با احتساب شهرهای اطراف هم به ۹۰ تن در روز می رسد و باید برای این همه زباله راهکار اجرایی در بحث بازیافت اندیشید.

حسین پور گفت: مقوله مدیریت پسماند شهرستان به ویژه تفکیک زباله باید با محوریت شهرداری نهاوند به طور جدی پیگیری شود.

وی تفکیک زباله را اقدامی در راستای حفظ منابع ملی دانست و افزود: تفکیک زباله از مبدا علاوه بر کارآفرینی، موجب افزایش درآمدهای پایدار شهری خواهد شد.

شهردار نهاوند با بیان اینکه موضوع که اداره آموزش و پرورش می تواند با نقش مهمی در فرهنگ سازی تفکیک زباله از میدا داشته باشد، از رئیس آموزش و پرورش خواست تا اوقاتی را در مدارس برای پسماند تعین کند تا از این طریق علاوه بر آشنایی دانش آموزان با مزایای استفاده از پسماندها، زمینه برای توسعه و ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در سطح جامعه فراهم شود. 

محمد حسین پور افزود: باید از تمام ظرفیت های شهروندی در راستای اجرای طرح تفکیک زباله استفاده شود چراکه شهرداری به تنهایی قادر به اجرای کامل و موثر این طرح نیست.
حسین پور به نقش موثر رسانه ها در راستای انجام کار فرهنگی و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا اشاره و اظهار کرد: رسانه ها به فضای مجازی باید علاوه بر اطلاع رسانی در این حوزه، برای تبدیل موضوع تفکیک زباله به یک فرهنگ غالب در جامعه تلاش کنند.

دیدگاه شما