تازه های سایت

کد مطلب: 17496
6. اسفند 1392 - 8:57
پایگاه خبری گرو: رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: برای جلوگیری از ورود زود هنگام دام عشایر در فصل بهار طرح مدیریت چرای دامها در مراتع نهاوند اجرا می شود.

12

علی ده پهلوان درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو گفت: طرح مدیریت مراتع نهاوند با فعالیت و نظارت دو اکیپ ثابت در ورودی شهر نهاوند از طرف کرمانشاه، گردنه گاماسیاب و روستای بره فراخ و کنترل و نظارت سه اکیپ بازرسی سیار در گردنه های سوله، تازناب و ورازانه نهاوند از اول فرودین سال آینده اجرا می شود.

ده پهلوان با اشاره به اینکه دو اکیپ سیار نیز جهت جلوگیری از ورود دامداران روستایی در شهرستان نهاوند فعالیت می کنند افزود: دامداران عشایری تا تاریخ 15 اردیبهشت سال آینده حق استفاده از مراتع شهرستان نهاوند را ندارند و دامداران روستایی نیز 30 فروردین مجاز به استفاده از مراتع شهرستان نهاوند هستند.

وی گفت : شهرستان نهاوند دارای 93 هزار و 581 هکتار مرتع است که از این میزان شش هزار و 367 هکتار مرتع درجه یک،46 هزار و 99 هکتار مرتع درجه دو و 41 هزار و 115 هکتار مرتع درجه سه هستند.

علی ده پهلوان گفت: مراتع درجه یک نهاوند در سال 466 تن علوفه تولید می کنند و مراتع درجه دو سالیانه سه هزار و 372 تن و درجه سه سه هزار و هشت تن علوفه تولید می کنند.

ده پهلوان ادامه داد: مساحت اراضی جنگلی درختکاری شده شهرستان نهاوند در منطقه فارسبان 15 هزار و یک هکتار، سراب ملوسان سه هزار و 273 هکتار و سراب گاماسیاب نهاوند سه هزار و 880 هکتار است.

وی بیان داشت: در هفته درخت کاری که از 15 اسفند سال جاری آغاز می شود برنامه های مهمی همچون آموزش نحوه کاشت نهال، توزیع رایگان نهال و جشن درخت کاری در نهاوند انجام می شود.

دیدگاه شما