تازه های سایت

کد مطلب: 16580
2. بهمن 1392 - 9:17
تیم فوتبال پرسپولیس که تا چند هفته پیش یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آمد، چهار هفته است که رنگ پیروزی را ندیده و از 12 امتیاز ممکن در خوشبینانه‌ترین حالت، فقط 2 امتیاز را از آن خود کرده است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که در نیم فصل اول پیش‌بینی می‌شد شاگردان دایی در نیم فصل دوم کار سخت‌تری پیش رو خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، با نزدیک شدن مسابقات لیگ برتر فوتبال به هفته‌های پایانی، تیم‌های مدعی قهرمانی به تدریج با افزایش امتیازاتشان، جای خود را در صدر جدول مستحکم‌تر می‌کنند. در میان تیم‌های بالانشین جدول، پرسپولیس اوضاعی متفاوت‌تر از سایر حریفانش دارد.

شاگردان علی دایی که نیم فصل دوم را امیدوارانه شروع کرده بودند، به یکباره با افت مواجه شدند. آنها آخرین برد خود را در هفته بیستم به دست آوردند و از چهار بازی فقط دو امتیاز کسب کرده‌اند؛ تا جایی که حالا حتی کسب سهمیه آسیایی را هم در خطر می‌بینند.

باخت پرسپولیس به گسترش فولاد در حالی رخ داد که با وجود برگزاری بازی در تبریز، سرخپوشان به سه امتیاز آن نیاز مبرم داشتند. با وجود این پرسپولیس حتی موفق نشد یک امتیاز از این مسابقه خارج از خانه کسب کند تا کسب عنوان قهرمانی، حالا دورتر از قبل به نظر بیاید.

در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن پرسپولیس از چهار مسابقه گذشته خود می‌توانست 12 امتیاز کسب کند. بازی با تیم‌های بالانشین جدول، این مزیت را برای علی دایی و تیمش داشت تا با شکست این رقیبان جدی، با اختلاف زیاد صدرنشین باشد ولی نتیجه مساوی برابر نفت تهران، باخت برابر فولاد و تساوی مقابل استقلال این شانس را از سرخپوشان گرفت. باخت به گسترش فولاد هم تیر خلاصی بود بر کسب حداکثر امتیاز از چهار مسابقه پی در پی تا کار پرسپولیس برای برگشتن به صدر جدول دشوارتر از قبل بشود.

هرچند رقابت دیگر تیم‌های بالانشین در هفته‌های باقیمانده مجددا این شانس را برای دایی و تیمش فراهم می‌کند که اختلاف امتیازاتش را با آنها کمتر کند، ولی حالا همه چیز در دست رقیبان پرسپولیس است. البته زمانی که اکثر بازی‌های پرسپولیس در نیم فصل اول در تهران برگزار می‌شد، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کردند که تیم دایی به خاطر بازی‌های خارج از خانه در نیم فصل دوم با افت و کسر امتیاز مواجه شود.

کسب دو امتیاز از چهار مسابقه آن هم بعد از تساوی کسل کننده برابر استقلال در دربی 78 و باخت به گسترش فولاد، حالا هواداران پرسپولیس را ناامید کرده است؛ بخصوص اینکه وضعیت این باشگاه بعد از استعفای محمد رویانیان هم مبهم است. باید دید پرسپولیس از دو بازی سرنوشت ساز آتی خود برابر فولاد خوزستان در جام حذفی و سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر می‌تواند سربلند خارج شود یا اینکه شاگردان دایی جام قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی را دورتر و دورتر از دستان خود خواهند دید.

دیدگاه شما