تازه های سایت

کد مطلب: 34650
4. بهمن 1396 - 15:21
معلم نهاوندی آمربه‌معروف در حین اجرای این فریضه الهی توسط دو جوان با چاقو موردحمله قرار گرفت و پس از خونریزی و جراحت شدید و انجام عمل جراحی در نهاوند به بیمارستانی در تهران منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، صابر طالبیان معلم بسیجی و آمربه‌معروف و نوه شهید بزرگوار حاج محمد طالبیان از شهدای شاخص کشور در حین انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر توسط دو جوان با ضربات چاقو به‌شدت مجروح شد.

 وی پس از انتقال به بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند مورد عمل جراحی قرار گرفت و با توجه به‌شدت آسیب ضربات چاقو با تلاش پزشکان از مرگ حتمی نجات یافت و برای انجام عمل جراحی بعدی به بیمارستانی در تهران منتقل شد.

ماجرا ازاین‌قرار است که این معلم نهاوندی در هنگام شب وقتی متوجه می‌شود که دو جوان برای دو خانم مزاحمت ایجاد می‌کنند به آن‌ها به‌صورت آرام و به‌دوراز خشونت تذکر می‌دهد که این کار را نکنند.

پس‌ازاین اقدام وی به سمت خانه مادربزرگ خود حرکت می‌کند که دو جوان مزاحم، وی را تعقیب می‌کنند و در نزدیکی خانه مادربزرگش با ضربات چاقو وی را به‌شدت مجروح می‌کنند.

 

**** فرمانده انتظامی نهاوند؛ ضاربان دستگیر شدند

سرهنگ منصور ملکی فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در این مورد گفت: پس‌ازاین اقدام دستگیری ضاربان این معلم در دستور کار پلیس قرار گرفت و در مرحله اول ضارب اصلی حمله به صابر طالبیان دستگیر شد.

وی اظهار داشت: با اقدامات پلیسی و اطلاعاتی مأموران پلیس نهاوند ضارب اصلی حادثه در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.

 

1537412

 

فرمانده انتظامی نهاوند افزود: ضارب جوان ۲۵ ساله‌ای است که بعد از دستگیری به نزاع و درگیری و حمله با چاقو به معلم جوانی به نام صابر طالبیان اعتراف کرده است.

ملکی بابیان اینکه تحقیقات و بررسی در مورد این حادثه توسط پلیس و دستگاه قضایی در جریان است، گفت: در یک عملیات دیگر نیز همدست ضارب اصلی معلم جوان امربه‌معروف و نهی از منکر دستگیر شد.

وی گفت: تحقیقات و عملیات پلیس برای دستگیری همدست ضارب اصلی ادامه داشت تا اینکه شب بعد از دستگیری ضارب اصلی جوان ۲۳ ساله‌ای که اهل یکی از روستاهای بخش مرکزی نهاوند و همدست ضارب اصلی بود دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

 

*** ستاد امربه‌معروف نهاوند با جدیت موضوع را پیگیری می‌کند

سرهنگ کامران کریمی فرمانده سپاه نهاوند و دبیر ستاد امربه‌معروف این شهرستان نیز در مورد این حادثه گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی و نهادهای مربوطه با عاملان این حادثه برخورد قاطع می‌شود.

 

1537414

 

وی اظهار داشت: ستاد احیا امربه‌معروف نهاوند با جدیت این مسئله را پیگیری خواهد کرد و طبق قانون با ضاربان این معلم بسیجی برخورد می‌شود تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: خوشبختانه بعد از چندین عمل جراحی در نهاوند و تهران حال عمومی آقای طالبیان رو به بهبودی است و مسئولان ستاد امربه‌معروف کشور نیز از وی عیادت کردند.

وی بیان داشت: اگر همه افراد جامعه در مورد امربه‌معروف احساس مسئولیت داشته باشند و با دیدن منکرات تذکر دهند بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود بنابراین بحث تذکر لسانی باید به‌صورت جدی‌تر در جامعه دنبال شود.

 

1537413

 

دبیر ستاد امربه‌معروف نهاوند گفت: دو خانمی هم که در این ماجرا حاضر بودند، جزئیات این حادثه را تشریح کردند و ستاد امربه‌معروف نهاوند نیز با کمک دستگاه قضایی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

**** امام‌جمعه نهاوند؛ دستگاه قضایی با عاملان شدیداً برخورد کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی امام‌جمعه نهاوند نیز در این مورد گفت: این برادر عزیز که توسط افراد شرور چاقو خورده و زخمی شده و نوه شهید بزرگوار حاج محمد طالبیان است به تهران منتقل‌شده است که خدا انشا الله ایشان را شفا بدهد.

 

1537415

 

وی اظهار داشت: از نیروی انتظامی که مجرمان را دستگیر کرده و دستگاه قضایی تقاضا داریم که با عاملان این حادثه برخورد شدید کند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: این جوان آمده و امربه‌معروف و نهی از منکر کرده تا این جوانان مزاحم نوامیس مردم نشوند که این کار مستحق این‌گونه برخورد نیست و برای شفای ایشان دعا می‌کنیم.

 

**** عیادت مسئولان ستاد امربه‌معروف کشور از معلم آمربه‌معروف

پس از انجام عمل جراحی صابر طالبیان در بیمارستان خاتم‌الانبیا تهران، سید مهدی امینی معاون امربه‌معروف و نهی از منکر مردم به دولت و مردم و حجت‌الاسلام توانایی مدیرکل بازرسی و نظارت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، ضمن حضور در بیمارستان خاتم‌الانبیا از صابر طالبیان، معلم آمربه‌معروف مضروب نهاوندی و نوه شهید طالبیان عیادت به عمل‌آورده و با وی و خانواده طالبیان گفتگو کردند.

 

1537410

 

همچنین جعفر شهبازی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان و معاون امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های قضایی و نظامی ستاد استان همدان نیز که در بیمارستان علیمرادیان نهاوند به همراه سایر مسئولان شهرستان از طالبیان عیادت کرده بودند از پیگیری ویژه این پرونده در دستگاه قضایی خبر داد.

وی اظهار داشت: به‌منظور حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این پرونده به‌صورت ویژه در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود و مجموعه قضایی مصمم است برابر با قانون با افراد خاطی برخورد کند.

 

1537411

 

شهبازی گفت: طبق قانون، مجازات کسانی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به امربه‌معروف و ناهیان از منکر می‌کنند، قابل تخفیف یا تعلیق و صدور حکم مجازات قابل تعویق نیست.

طبق آخرین خبرهای خبرنگار ما خوشبختانه بعد از انجام عمل جراحی در تهران وضعیت جسمانی صابر طالبیان معلم بسیجی و آمربه‌معروف رو به بهبودی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما