تازه های سایت

کد مطلب: 16067
18. دى 1392 - 8:37

  سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت:تا کنون 21 خانه عالم جهت استقرار روحانیون طرح هجرت و پاسخ به سوالات دینی و مشاوره مذهبی مردم درروستاهای پرجمعیت این شهرستان احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام حسین گروسی اظهارداشت :خانه های عالم در روستاها به نوعی مرکز فرهنگی روستابه شمار می روند و سبب ایجاد بستر لازم جهت حضور روحانیون در مناطق روستایی و تبلیغ ارزشها و احکام الهی است که می تواند نقش موثری در گسترش فرهنگ اسلامی داشته باشد.

وی به اهمیت حضور روحانیون در روستاها اشاره کرد و افزود:وقتی روحانی به صورت ثابت در روستا حاضر است مردم می توانند در هر زمانی از وجود ایشان بهره مند شوند که همین نقش ایجاد خانه های عالم را پررنگ می کند.

این مقام مسؤول با بیان این که حضور روحانی در مناطق گوناگون سبب شکوفایی فعالیت های فرهنگی، دینی و مذهبی می شود، اظهار داشت: پیگیری مشکلات مردم، جذب جوانان ،حل اختلافات خانوادگی و مشاوره به اهالی روستا از دیگر نکات قابل توجه حضور روحانی در روستاها است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی همچنین گفت: علاوه بر احداث 21 خانه عالم در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت در حال حاضر یک مرکز نیمه کاره نیز در روستای شهرک در حال احداث است که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حجت الاسلام ˈگروسیˈ افزود: خانه های عالم شهرستان در سطح 85 الی 90متری ساخته شده اند که دارای دو بخش مسکونی و همچنین مرکز فعالیتهای قرآن و مشاوره ای هستند.

به گفته وی،خانه های عالم مجهز به بانک اطلاعات عمومی وفرهنگی است و با تأسیس این مرکز ،اطلاعات جامع در خصوص خانه های عالم به روز می شود که بر این اساس امکان برنامه ریزی و تصمیم گیری جهت گسترش آنها بیشتر می شود.

وی گفت: از سوی اهالی سایر روستاها پرجمعیت نیز تقاضاهایی برای احداث خانه عالم دریافت شده و حتی در مواردی نیز اعلام مشارکت از سوی آنها وجود داشته است اما با توجه به محدودیت اعتبار در حال حاضر امکان احداث این مراکز وجود ندارد.

وی با امیدواری نسبت به تأمین اعتبار برای تعمیم خانه های عالم در روستاها، گفت: تبلیغ و زندگی تبلیغی به معنای همسویی با مردم است و حضور در روستا جهت تبلیغ به نوعی حضور در خط مقدم جبهه تبلیغ است.

دیدگاه شما