تازه های سایت

کد مطلب: 15148
16. آذر 1392 - 8:20
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه برخی فتنه گران می بینند دوستان و شرکای جرمشان پست گرفته اند پررو و طلبکار شده اند گفت: اگر آنها بخواهند فتنه ای برپا کنند همان جمعیت ده ها میلیونی 9 دی 88 سفره فتنه گری آنها را جمع میکند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، حجت الاسلام  سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته ولادت امام محمد باقر(ع) و امام موسی کاظم(ع) را تبریک و همچنین درگذشت نلسون ماندلا را به مردم آفریقای جنوبی تسلیت گفت.

وی با اشاره به روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان پیشینه خود را در مبارزه با آمریکا در مقاطع مختلف نشان دادند و باید این افتخار را حفظ کنند، نگذارند کسی این افتخار را از آنها بگیرد.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران  در  ادامه افزود: افتخار شما دانشجویان این است که کسانی از میان شما مقابل نیکسون ایستادند و جاسوسخانه آمریکا را که به اشتباه سفارت آمریکا نامیده شده بود را فتح کردند، نگذارید این افتخار را بگیرند و سازش را جایگزین آن کنند.

وی با بیان اینکه شما دانشجویان در خط مقدم مبارزه با تحریم هستید و با علم و فناوری مقابل دشمن ایستاده اید، گفت: شان شما بالاتر از این است که فتنه گران از شما استفاده ابزاری کنند، آینده و مدیریت کشور قرار است به دست شما رقم بخورد.

خاتمی با بیان این که ما در عرصه سیاست خارجی همراه رهبری هستیم، گفت: معتقدیم هر کسی در راستای این رهنمودها باشد مورد تایید ملت است.

وی افزود: مذاکره کننده های کشورمان نیز خودشان را مستلزم به این اصل می دانند و اگر موفقیتی در این بیانیه به دست  آمده مدیون مقاومت شما ملت است.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران گفت: مصلحت کشور و نظام است که همه در مقاومت بدمیم که اگر دشمن کمترین ضعفی از ما ببیند پیشروی می کند و مقاومت باعث می شود که دشمن در جا بزند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان به یاد دارم که روزی به ما اجازه نمی دادند دو یا سه سانتریفیوژ برای پژوهش دانشمندان داشته باشیم اما امروز با تلاش و مقاومت شما و فرزندانتان 19 هزار سانتریفیوژ در حال گردش داریم.

خاتمی با بیان این که ما به هیات مذاکره کننده خودمان اعتقاد داریم و معتقدیم فرزندان ملت و عاشورایی هستند و به نوکری اباعبدالله افتخار می‌کنند، گفت: سفارش ما به این خوبان این است که عزت عاشورایی ملت را حفظ کنید. این ملت، ملت هیهات من الذله هستند و شما تجلی بخش این شعار در مذاکرات باشید.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به صحبت های وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با جامعه مدرسین گفت: آقای ظریف موضوعی را در این دیدار تعریف کردند که بنده لذت بردم. او گفت: "تیم مذاکره کننده کشورمان پیش از سفر به ژنو در هواپیما همگی مشغول خواند زیارت عاشورا بودند".

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران در ادامه خطبه‌های خود اظهار داشت: ما به همان میزان که به تیم مذاکره کننده خود اطمینان داریم به برخی کشورهای غربی اعتماد نداریم دلیل ما هم قرآن است چرا که آنها قرآن خدا را نمی شناسند و تنها منافعشان برایشان مهم است.

وی با بیان این که بعد از این توافق نامه هنوز تیم مذاکره کننده ما به ایران نرسیده بود وزیر خارجه آمریکا گفت که ما حق غنی سازی ایران را نپذیرفتیم، گفت: اوباما هم بعد از این توافقنامه اظهار داشت همه گزینه ها روی میز است. او به دروغ گفت ما جلوی بمب اتم ایران را گرفته ایم، این چه ادبیاتی است؟ این همه دروغگویی اسمش ادب است. ما اوباما را از بی ادب ترین روسای جمهور دنیا می دانیم.

خاتمی افزود: اخیراً وزیر خارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی سفر کرده است و در آنجا عنوان کرد که اسرائیل و امنیت آن برای آمریکا یک اصل است در حالی که اسرائیل دشمن درجه یک اسلام است و به تعبیر زیبای امام باید از صحنه روزگار محو شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که غربی ها پایبند به قرارداد باشند اسلام به ما می گوید ما نیز پایبند باشیم گفت: اما به مجرد کمترین نشانه عدم پایبندی، قرآن می‌گوید قرارداد را لغو کنید و اگر آنها خواستند خیانت کنند قرارداد بی قرارداد.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران گفت: آمریکایی ها می گویند اگر ایران پایبند به این قرارداد نبود ما تحریم ها را به حالت اول بر می گردانیم، ما نیز می گوییم اگر شما پایبند نباشید ما هم به وضعیت قبل از مذاکرات بر می گردیم.

وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه برخی فتنه‌گران در حال جان‌گرفتن هستند، گفت: دادستان کل کشور نیز رسماً در مصاحبه خود اعلام کرد که ما به برخی از فتنه گران ارفاق کردیم و امروز آنها ادعا دارند.

خاتمی گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از فتنه سال 88 بیش از 200 بار از کلمه فتنه در سخنرانی های خود استفاده کرد و کسانی که می گویند دیگر فتنه نگویید این اقدامشان مقابله با خط رهبری است.

وی با بیان اینکه فتنه جرم نبود بلکه یک خیانت بود، گفت: فتنه گران فرصت حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات را تباه کردند، آنها جرم اهانت به اباعبدالله، اهانت به امام و آتش زدن عکس ایشان، کشتن بیگناهان، جرم حمله به پایگاه بسیج و سپاه، آتش زدن مسجد، تخریب اموال مردم و ارتباط صمیمانه با بیگانگان را دارند که این مسائل به راحتی از ذهن مردم بیرون نمی رود.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران گفت: احساس می شود برخی فتنه گران امروز طلبکار هستند، آنها با سوء استفاده از شرایط موجود و اینکه می بینند برخی دوستان و شرکای جرمشان پست گرفته اند پررو و طلبکار شده‌اند.

وی افزود: ما به فتنه گران می گوییم جمعیت ده‌ها میلیونی 9 دی 88 نمرده‌اند و اگر بخواهند فتنه ای برپا کنند این جمعیت با همان شکوه به صحنه آمده و سفره فتنه‌گری را جمع می‌کند.

خاتمی با بیان اینکه تعبیر دادستان کل کشور مبنی بر اینکه فتنه گران با ارفاقی که به آنها شده است امروز طلبکار شده اند، حرف حقی است، گفت: ما استقبال می کنیم که فتنه گران به دامن نظام و انقلاب برگردند اما بدانند که یکه تاز صحنه ها، جانبازان، خانواده های شهدا و حزب اللهی ها هستند.

وی در پایان افزود: مردم ما تا آخرین نفس و قطره خون پای ارزش های انقلاب ایستاده اند.

سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز نیز مباحث پیشین درباره سبک زندگی را پی گرفت.

دیدگاه شما