تازه های سایت

کد مطلب: 14569
26. آبان 1392 - 8:52

DSC00479

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند از انهدام باند کلاه برداری حرفه ای در نهاوندخبر داد

به گزارش پایگاه خبری گرو عباس نظری گفت :  در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با معضل جعل و کلاهبرداری  پس از شکایت تعدادی از شهروندان نهاوندی و شاکیان اصفهانی  مبنی بر صدور دهها فقره چک بلا محل از سوی یک نهاوندی و دریافت مدارک و مستندات از شاکیان، موضوع مورد پیگیری ویژه پلیس آگاهی شهرستان نهاوند قرار گرفت.

نظری گفت: با تحقیقات گسترده و پیگیری های مستمر پلیس مشخص شد دو تن از سرشاخه های اصلی این باند کلاهبرداری با سوء استفاده از نام و مشخصات اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به تاسیس شرکت های صوری، افتتاح حساب و تهیه دسته چک از بانک های مختلف می کردند.

وی افزود: این افراد که چهار مرد و یک زن هستند  پس از جلب اعتماد بانک در پرداخت چند برگ از دسته چک ها و جلب اعتماد اولیه فروشندگان فعالیت خود را در شهر نهاوند و استان های دیگر از جمله استان اصفهان گسترده نمودند و به عنوان تاجر خرید و فروش مصالح ساختمانی و کالاهای لوکس لوازم خانگی توانستند مقدار سه میلیارد و 200 میلیون تومان کلاهبرداری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نهاوند با اشاره به دستگیری سه  تن از اعضاء این باند کلاهبرداری، گفت: این افراد که از چند بانک در شهرهای مختلف کشور اقدام به تهیه دسته چک صوری می کردند به بیش از 10 فقره کلاهبرداری به مبلغ سه میلیارد و 200 میلیون تومان اعتراف کردند.

عباس نظری بیان داشت: باند مذکور پنج نفر بودند که سه نفر از آنها دستگیر و  پس از اعتراف و تشکیل پرونده با وثیقه شش میلیارد تومانی تحویل زندان نهاوند شدند و عملیات پلیس برای دستگیری دو نفر دیگر همچنان ادامه دارد.

نظری اظهار داشت: اعضا این باند ابتدا فعالیت خود را در شهرستان نهاوند آغاز کردند و با خریداری مصالح ساختمانی و کالاهای لوکس لوازم خانگی چک های بلا محل و مدت دار می کشیدند و بعد از مدتی فعالیت غیر قانونی خود را در استان اصفهان هم آغاز کردند.

وی افزود: فروشندگانی که چک های بلا محل را در اختیار داشتند وقتی به بانک مراجعه کردند فهمیدند حساب این اشخاص خالی است و با شکایت از این افراد موضوع را به اطلاع پلیس آگاهی نهاوند رساند و پلیس نهاوند به محض اطلاع وارد عمل شد و موفق شد چهارشنبه هفته گذشته این باند را شناسایی و منهدم کند.

دیدگاه شما