تازه های سایت

کد مطلب: 11741
3. مرداد 1392 - 8:44
فرماندار نهاوند گفت: تولید سالانه 552 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در نهاوند معادل 10 درصد کل تولیدات محصولات کشاورزی استان همدان است.
خبرگزاری فارس: تولید 552 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو , مجتبی مولوی عصردیروز در کارگروه توسعه کشاورزی و ستاد مدیریت بحران آب نهاوند اظهار داشت: نهاوند به دلیل وجود اراضی حاصلخیز قطب کشاورزی و دامداری استان همدان است.

وی گفت: تولید سالانه 552 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در نهاوند معادل 10 درصد کل تولیدات محصولات کشاورزی استان همدان است.

فرماندار نهاوند با اشاره به وجود سراب‌های پرآب و خروشان در نهاوند افزود: از آن جایی که اغلب مناطق در استان با مشکلات بحران آب و کم‌آبی مواجه هستند لذا مدیریت مصرف آب کشاورزی و آب شرب ضروری است.

وی از کسب مقام نخست جذب، پرداخت و ارائه طرح‌های توسعه کشاورزی استان توسط مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد و ابراز داشت: در سال گذشته علاوه بر اینکه همه اعتبارات سهم نهاوند جذب شد بلکه 24 درصد بیشتر از سهم شهرستان جذب اعتبارات در این زمینه را داشته‌ایم.

مولوی افزود: از آن جایی که سهمیه توسعه بخش کشاورزی در سال گذشته و سه ماهه نخست سال حدود 10 میلیارد تومان بوده که مدیریت کشاورزی نهاوند توانسته با جذب بیش از 12 میلیارد تومان در قالب 280 طرح مقام نخست جذب و پرداخت تسهیلات کارگروه‌های توسعه کشاورزی استان را کسب کند.

وی گفت: این 280 طرح کشاورزی 350 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

فرماندار نهاوند از شناسایی 870 هکتار از اراضی منابع طبیعی نهاوند دارای قابلیت کشاورزی خبر داد و ابراز داشت: از این میزان تاکنون 171 هکتار به 52 نفر از جوانان علاقه‌مند به کشاورزی که در روستاها ساکن هستند، واگذار شده است.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول گندم در نهاوند از تحویل روزانه 2 هزار تن گندم به سیلوهای ذخیره گندم در نهاوند خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 55 هزار تن گندم از مزارع نهاوند برداشت می‌شود.

دیدگاه شما