تازه های سایت

کد مطلب: 10678
18. خرداد 1392 - 8:40
پایگاه خبری گرو ، اخبار نهاوند: فرماندار نهاوند گفت: به منظور تامین کمبود نیروی انسانی امسال چهار نفر در اداره ثبت احوال نهاوند استخدام می شوند که بر این اساس مشکل کمبود نیروی انسانی این اداره حل می شود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی در شورای هماهنگی ثبت وقایع چهارگانه در فرمانداری شهرستان نهاوند، اظهار داشت: ثبت به موقع تولد، فوت، ازدواج و طلاق نقش اساسي در تصميم‌گيري مسئولان در برنامه‌ريزي‌هاي اقتصادي و اجتماعي جامعه دارد که بر این اساس بايد همه ادارات و نهادها و آحاد جامعه، اداره ثبت احوال را در اين امر مهم ياري كنند.

مولوی با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه به تنهایی از عهده سازمان ثبت احوال برنمی آید، گفت: باید تمام دستگاه ها، شوراهای اسلامی، دهیاران، شهرداران، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی بطور جدی در این زمینه همکاری کنند.

وی افزود: ثبت تولد در مهلت قانونی ۱۵روزه و وفات در مهلت قانونی ۱۰روزه از جمله مواردی است که بی توجهی به انجام آنها پیامدها و مشکلات زیادی برای خانوادها و ارگان های مسئول دارد.

فرماندار نهاوند عنوان داشت: اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند باید یک دفترکار در بیمارستان فراهم کند تا کار ثبت ولادت و صدور شناسنامه نوزاد و ثبت گواهی فوت اشخاص در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

مجتبی مولوی اهمیت به موقع ثبت وقایع حیاتی را بر برنامه و آمارهای جمعیتی کشور مهم دانست و گفت: فرهنگ سازی و افزایش آگاهی و بینش مردم در خصوص ثبت به موقع وقایع و اطلاع رسانی در خصوص ثبت وقایع حیاتی یکی از مهمترین وظایف مسئولان این شهرستان است.

مولوی در پایان اضافه کرد: اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند در مورد اجرای وظایف خود و ارائه خدمت مطلوب به همشهریان در بخش نیروی انسانی و تأمین  پرسنل مشکلاتی داشت که امسال مجوز استخدام چهار نیرو جدید برای این اداره صادر شده است که با استفاده از آنها مشکلات کمبود نیروی انسانی ثبت احوال نهاوند بر طرف خواهد شد./مهر

دیدگاه شما