تازه های سایت

کد مطلب: 10580
9. خرداد 1392 - 12:11
پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند : مديرکل کتابخانه هاي عمومي استان همدان : در سال گذشته مبلغ يک ميليارد ريال کتاب در قالب طرح کتاب من در سطح استان همدان خريداري و دراختيار کتاب خانه هاي عمومي و متقاضيان قرار داده شد
به گزارش پایگاه خبری گرو ، آقاي ارشاد استعدادي مديرکل کتابخانه هاي عمومي استان همدان در جلسه مشترک انجمن مطالعه مفيد و انجمن کتابخانه هاي نهاوند افزود: طرح کتاب من در راستاي ايجاد عدالت و تسهيل در مطالعه کتاب و همچنين غني سازي کتابخانه ها به اجرا در آمد و مورد استقبال زيادي قرار گرفت.

وي افزود: اين طرح مي تواند عدالت در مطالعه را از طريق تهيه کتب ناياب براي افراد ايجاد نموده و همچنين کتابخانه ها را غني سازد .

آقاي استعدادي با بيان اينکه در حال حاضر 750 هزار جلد کتاب در کتابخانه هاي عمومي استان موجود است اضافه کرد: ميزان کتب موجود در استان به ازاء هر يک صد نفر باسواد 45 جلد مي باشد و 76 باب کتابخانه نيز به صورت نهادي و مشارکتي با 60 هزار عضو در استان فعال است .

مدير کل کتابخانه هاي عمومي استان افزود: در حال حاضر پنج کتابخانه عمومي در سطح استان در حال ساخت مي باشد و مقدمات ايجاد و افتتاح پنج کتابخانه مشارکتي نيزفراهم شده که با بهره برداري از آنها وضعيت سرانه مطالع استان به حد مطلوب خواهد رسيد.

وي از آمادگي اين اداره کل براي راه اندازي کتابخانه سياردر سطح شهرستانها خبر داد و افزود: براي راه اندازي کتابخانه سيار آمادگي تامين کتابها و همچنين نيروي انساني مورد نياز را داريم و فرمانداري شهرستان فقط اتوبوس لازم را تهيه کند .

در اين جلسه مولوي فرماندار شهرستان نهاوند نيز گفت: کتابخواني در سطح جامعه بايد به يک فرهنگي تبديل شود زيرا اگر مردم به مطالعه عادت کنند بسياري از مشکلات آنها برطرف خواهد شد .

وي افزود: شهرستان نهاوند داراي شخصيتهاي بزرگ فرهنگي است که اين مساله يک ظرفيت مناسب براي فرهنگ سازي جهت ورود مطالعه به زندگي افراد مي باشد.

وي با پيشنهاد ايجاد ايستگاه هاي مطالعه در سطح شهر نهاوند افزود:به منظور گسترش فرهنگ مطالعه لازم است از سوي انجمن کتابخانه هاي عمومي چند مکان مانند مطب پزشکان، پارکهاي عمومي و سالنهاي ورزشي به کتابخانه تجهيز شوند تا اهتمام به کتابخواني بيشتر شود.

فرماندار شهرستان نهاوند همچنين توجه به آموزش و پرورش را براي نهادينه سازي فرهنگ مطالعه ضروري خواند و افزود: براي فرهنگ سازي لازم است که بچه ها را از کودکي با مطالعه آشنا ساخت و انجام اين کار از طريق آموزش و پرورش امکان پذير است

دیدگاه شما