تازه های سایت

کد مطلب: 10489
7. خرداد 1392 - 9:37
این بسته در حال حاضر در حوزه 2 تجاری گمرک فرودگاه امام نگهداری شده است اما این پرسش را مطرح کرده که چرا موضوع قاچاق کالا و این اثر باستانی به مقام قضایی و سازمان میراث فرهنگی اطلاع داده نشده است.
به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از بولتن نیوز ،شنیده های خبرنگار ما حاکیست روز شنبه 4 خرداد، در گمرک فرودگاه امام، یک بسته حاوی یک قطعه سنگ تاریخی متعلق به دوره های باستانی و تاریخی ایران کشف شده است.

 این بسته با عنوان غیر تجاری در بخش سریت گمرک فرودگاه امام، اظهار شده و از گمرک عبور می کند اما با جلب توجه حراست ایران ایر و چشمان تیزبین این افراد، مشخص شده که در این بسته یک قطعه سنگ تاریخی وجود دارد. جا دارد ضمن تقدیر از حراست ایران ایر، برای بررسی این بسته مشکوک، یادآوری شود که مقابله با سوداگران و قاچاقچیان میراث فرهنگی کشور باید توسط همه دست اندرکاران امور حمل و نقل کشور مورد توجه باشد.
براساس روال مقابله باقاچاق اشیای فرهنگی و باستانی، این مورد باید به مقام قضایی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اطلاع داده شود و تحت عنوان قاچاق کالا، موضوع پیگیری شود. این در حالیست که طبق دستور گمرک ایران به گمرک فرودگاه امام، موضوع مسکوت گذاشته شده است.

این بسته در حال حاضر در حوزه 2 تجاری گمرک فرودگاه امام نگهداری شده است اما این پرسش را مطرح کرده که چرا موضوع هنوز به مقام قضایی و سازمان میراث فرهنگی اطلاع داده نشده است

دیدگاه شما