تازه های سایت

کد مطلب: 16987
15. بهمن 1392 - 13:55
پایگاه خبری گرو : هنوز چند روز از توزیع سبد کالای دولت یازدهم نمی گذرد که بی نظمی ها و نبود اطلاع رسانی دقیق در مورد برخوداری از این سبد کالایی، مشکلاتی زیادی را برای شهروندان نهاوندی به وجود آورده است.

DSC01829


خبرنگار پایگاه خبری گرو برای تهیه گزارش از نحوه توزیع سبد کالا در شهر نهاوند به فروشگاهای عرضه این سبد رفت ولی با ازدحام جمعیت در مقابل این فروشگاه ها مواجه شد و با چند نفر از مردم به گفت وگو پرداخت که در ادامه می خوانید:

فروشگاه تعاون روستایی واقع در بالای مصلای نماز جمعه شهر نهاوند اولین فروشگاهی بود که ازدحام جمعیت در آن موج می زد و مردمی که برای دریافت سبد کالا به آنجا مراجعه کردند با پاسخ های ضد و نقیضی مانند دستگاه کارت خوان خراب است و بعضی اقلام را نداریم و سیستم قطع است و شامل شما نمی شود و... مواجه شدند.

از نکات جالب و تأسف بار تخصیص سبد کالا می توان به حضور مردم از ساعات اولیه بامداد در مکان توزیع و ساعت ها ایستاندن درهوای سرد شهر نهاوند اشاره کرد.

DSC01816

یکی از شهروندان به نکته جالبی اشاره کرد و گفت : من با ارسال پیامک متوجه شدم که مشمول دریافت سبد کالا نمی باشم ولی با این وجود به ارسال پیامک اکتفا نکرده و به صورت حضوری مراجعه کردم گفتم شاید شاملم شد...

یکی از شهروندان دل پر دردی داشت و گفت: به خدا قسم مجبور بودم به این جا بیایم چون در خانه هیچ چیزی نداشتیم ولی وضعیت را که خودتان می بینید.

خانم میانسالی گفت : این چه وضعی است؛ به جای سبد کالا پول آن را به حسابمان می ریختند دیگر این شلوغی و ازدحام پیش نمی آمد و مردم از این وضع راضی تر بودند.

یکی از مشکلات فراوان در سطح شهر نهاوند عدم آگاهی مردم از مشمول بودن یا نبودن در طرح سبد کالا بود که باعث شلوغ شدن  فروشگاه های عرضه سبد کالا شده بود.

به فروشگاه مرکز بهداشت رفتیم که در عین ناباوری متوجه شدیم که کسی در انجا نیست و بعد متوجه شدیم که دستگاه کارت خوان این فروشگاه  خراب است و احتمالا برای روزهای آینده درست می شود.

DSC01818

  برخی از مراجعه کنندگان بعد از ایستادن چند ساعته در صف طولانی سبد کالای رایگان تازه متوجه می شوند که کارت آن ها مورد پذیرش نبوده و یا سبد کالا به آن ها اختصاص نیافته است.

خانم مسنی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو گفت : من از ساعت 5 بامداد برای گرفتن سبد کالا در این مکان حاضر شده ام  ولی در زمان ورود به فروشگاه اطلاع پیدا کردم که کارت بانکی ام مورد قبول نبوده و باید زمان دیگری مراجعه کنم.

شهروندی دیگر نیز بیان داشت:بی عدالتی در توزیع این اقلام بی داد می کند و این سبد کالایی باید به افراد کم بضاعت و محروم جامعه تعلق بگیرد نه به کسانی که وضع مالیشان خوب است و پولشان از پارو بالا می رود.

DSC01822

یکی دیگر از شهروندان نهاوندی گفت : تنها چیزی که من در این روز دیده ام فقط توهین به شعور و منزلت مردم بوده است.

به فروشگاه رفاه رفتیم که شلوغ ترین فروشگاه سطح شهر نهاوند بود یکی از شهروندان در این فروشگاه ازعدم اطلاع رسانی فروشگاه های توزیع سبد کالای حمایتی ابراز نارضایتی کرد و گفت: واقعا اطلاع رسانی خیلی ضعیف است چون خیلی از مردمی که در صف ایستادند نمی دانند که مشمول گرفتن سبد می شوند یا نه ؟

پیرمردی که بر اثر فشار جمعیت دستش زخمی شده بود گفت: از حدود ساعت 6 صبح در این مکان حضور دارم ولی هنوز نتوانسته ام بسته حمایتی خود را از این فروشگاه تحویل بگیرم.

DSC01823

پیر زنی هم که ازصبح زود ازشهر فیروزان آمده بود به ما گفت :هیچ اطلاع رسانی در خصوص این بسته حمایتی و مراکز توزیع آن انجام نشده بود و بنا به شایعات مردمی به این فروشگاه آمدیم و اصلا نمیدانم سبد کالا به من تعلق می گیرد یا نه؟

فروشگاه فرهنگیان ، دیگر فروشگاهی بود که با آنجا رفتم و جمعیت نسبتا کمتری در جلوی آن تجمع کرده بودند علت را پرسیدم که یکی از فرهنگیان نهاوند به ما گفت : این مرکز چون فقط مخصوص فرهنگیان است و سبد کالای آنها را توزیع می کند خلوت است مشکلی که باعث ازدحام جمعیت بیشتر در سایر فروشگاها مخصوصا فروشگاه رفاه شده بود .

پس از شنیدن مشکلات مردم در توزیع سبد کالای حمایتی دولت به سراغ مجتبی رضایی رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان نهاوند  رفته و پاسخ های وی را جویا شدیم.

رضایی در پاسخ به سوالات خبرنگار سایت گرو گفت: در شهر نهاوند 5 فروشگاه اتکا، رفاه، فرهنگیان، تعاونی روستایی و بهداشت برای توزیع سبد کالا در نظر گرفته شده است که دارای مشکلاتی هستند که در یکی دو روز آینده مشکلات این فروشگاه ها که عموما مربوط به دستگاه کارت خوان است رفع خواهد شد و مردم می توانند با زمان بندی مناسب تر و به دور از عجله به فروشگاه ها رفته و سبد کالای خود را دریافت کنند .

وی در خصوص کسری اقلام سبد کالای حمایتی به خبرنگار ما گفت : با توجه به اینکه تمامی اقلام این سبد از یک مکان تهیه نمی شود این طبیعی است و همانطور که اطلاع دارید به طور مثال امروز فروشگاه رفاه با کمبود تخم مرغ مواجه شد که سریعا از محل دیگری جایگزین و مشکل حل شد.

رضایی در ادامه بر این موضوع تاکید کرد که مردم نگران تمام شدن سبد کالا نشوند چون به تمام افراد شناسایی شده سبد تعلق می گیرد و مردم از ازدحام بیش از حد در روز های ابتدایی توزیع سبد کالا جدا خودداری کنند .

رضایی در پایان به همه همشهریان نهاوندی توصیه کرد که قبل از حضور در فروشگاه از دریافت این سبد کالا اطمینان حاصل کنند و بی علت در صف  حضور نداشته باشند .

 

دیدگاه شما