تازه های سایت

کد مطلب: 8693
14. فروردين 1392 - 5:41
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : گزارشی از محیط فرهنگی سراب گیان نهاوند

این روزهامردم ازسراسرکشوربه نهاوندمی آیند وبرای تفریح سری به سراب گیان می زنند اما سراب انچنان کثیف وبی نظم است که مایع ابروریزی ومکانی برای خنده میهمانان شده است .

ورودی 2000تومانی سراب که در ایام نوروز به 3000 تومان افزایش یافته است خودش تبدیل به یک سوال برای مردم شده بود نبود یک سرویس بهداشتی و یک نمازخانه باعث تعجب مسافران نوروزی شده است و  همه راناراحت کرده است.

در این سراب زیبا با وجود گرفتن ورودی 3000 تومانی اما نه نیروی انتظامی نه امدادگر نه فوریتهای پزشکی و نه...وجود ندارد.

چراهای نهاوند زیاد است و افسوس خوردن مردم آن بیشتر و در این میان نکته ای که زجر آور است مسائل فرهنگی شهرستان نهاوند است که باعث می شود مردم  در مواجهه با آن سرخورده و ناراحت شوند مسائلی که در شهرستان نهاوند کم نیستند و هر روز هم بیشتر میشود ولی ظاهرا یاد گرفته ایم بی تفاوتی و بی اهمیتی را و قانع بودن به وضعیت فعلی نهاوند.

با امدن فصل بهار و گرم شدن هوا سراب گیان یکی از مکانهای زیبای نهاوند از لحاظ تاریخی و طبیعی و گردشگری مورد توجه گروه زیادی از مردم شهرستان نهاوند و مهمانان و گردشگران شهرهای مختلف ایران و حتی کشورهای خارجی خواهد بود.

از اینکه طرح ساماندهی آن با تبلیغات زیاد همراه شد و یک میلیاردو صد میلیون اعتبار  آن چگونه مصرف شد بگذریم چون نتیجه حاصله و آنچه که این روزها در سراب گیان مشاهده می شود با آنچه که قرار شد در سراب گیان انجام شود فاصله بسیار دارد و حتی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی هم نارضایتی خود را در مورد نحو اجرای این طرح بارها اعلام کرده است.

اما نکته اصلی این است که متصدی حفظ و نگهداری طبیعت سراب گیان بر عهده کیست و مسئول امنیت و آسایش مردم در سراب گیان بر عهده چه دستگاه اجرایی و قانونی است آیا مردم و مسافران و گردشگرانی  که با خانواده برای گردش و تفریح و اسایش و استفاده از طبیعت سراب گیان به این سراب میروند مشکلی بابت اسایش و امنیت و امکانات رفاهی و خدماتی نخواهند داشت.

شکایت مردم در مورد وضعیت فعلی سراب گیان بیش از حد تصور است اما گلایه اصلی انها حضور بیشمار موتور سوران در نقاط مختلف سراب گیان است که مخل نظم و اسایش و امنیت مردم می شود.

این مکان تبدیل به یک زباله دان شده  واین روزها شهرداری گیان معلوم نیست چه خدماتی رابرای میهمانان درنظر گرفته ومردم همه ناراضی ازاین مکان دیدنی به خانه برمی گردند ای کاش این سراب درنهاوند نبود چون به زودی این مکان زیبا به خاطر سو مدیریت نابود خواهد شد.

اینکه خانواده ای در گوشه ای مشغول استراحت و تهیه غذایی است و در کنار همسر و فرزندان خود مشغول گفتگو و خندیدن و استفاده از ارامش طبیعت است که ناگهان صدای وحشتناک موتور سوران و حرکات زیگزاگ و خطرناک انها و نزدیک شدن موتور سوار به محل استراحت گاه انان وحشت و ترس و حیرت و تعجب را نمایان میکند.

کاش این سراب درنهاوند نبود چون به زودی این مکان زیبا به خاطر سو مدیریت نابود خواهد شد.

حال باید ببینیم مسؤلان مربوطه برای حل این مشکلات فرهنگی چکار میکنند واین مشکل را حل میکنند یا وضع هرروز بدتر از دیروز میشود.

 

دیدگاه شما