تازه های سایت

کد مطلب: 19046
28. ارديبهشت 1393 - 10:16
زیر گذر حد فاصل روستاهای شعبان و جهان آباد نهاوند به دلیل استاندارد نبودن همچنان منجر به حادثه میشود.

DSC03245

به گزارش پایگاه خبری گرو، بین دو روستای شعبان و جهان اباد نهاوند وجود یک زیر گذر غیر اصولی و بدون کارشناسی هم چنان بلای جان مسافرانی میشود که وارد نهاوند میشوند و به دلیل نداشتن دید کامل همچنان حادثه ساز است.

هنوز مردم روستاهای بخش مرکزی نهاوند مرگ سه جوان موتور سوار در این محور را قبل از تاسوعای سه سال پیش را از یاد نیرده اند که خبر از واژگونی یک تریلی با بار هندوانه که از شهر کهنوج به مقصد کرمانشاه حرکت میکرد؛ ذهن مسئولان را متوجه خطرناک بودن و نقایص فنی زیاد این زیرگذر کرد.

حسن علی بخشی عضو شورای اسلامی روستای شعبان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این پل و این زیرگذر هرساله تعدادی از جوانان این روستا و روستاهای اطراف و مسافرانی که وارد نهاوند میشوند را به کام مرگ میفرستد و ما واقعا از این وضع خسته شدیم امیدواریم مسئولین فکری به حال ما بکنند و این مسیر و سه راهی شعبان را هر چه زودتر ساماندهی کنند.

>>> پل غریب کش

اقای علی بخشی یکی دیگر از ساکنان روستای شعبان گفت: این محور چون ورودی شهر نهاوند و مسیر نهاوند به کرمانشاه  نیز هست یکی از مسیرهای بسیار پر تردد شهر نهاوند است و کسانی که به این مسیر برمی خورند به خاطر نبود علائم هشداردهنده مسیر را اشتباهی میروند و منجر به وقوع حادثه میشود و به همین دلیل این پل به پل غریب کش نیز معروف است.

علی بخشی میگوید: نمونه بارز این گفته من همین تریلی است که چند روز پیش در حالی که از کهنوج به سمت کرمانشاه بار هندوانه حمل میکرده و باید از روی پل عبور میکرده و به کرمانشاه میرفته از زیرگذر عبور کرده و به دلیل استاندارد نبودن این مسیر واژگون شده و تمام داراییش از بین رفته است.

DSC03247

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در این مسیر ودر سه راهی شعبان وجود مدرسه درنزدیکی این محور است که عبور و مرور را برای دانش اموزان بسیار خطرناک کرده است به صورتی که وقتی دانش آوزان می خواهند از این مسیر رد شوند باید چند دقیقه ای منتظر بمانند تا جاده کمی خلوت شود و بعد از این مسیر عبور کنند.

علی بخشی ادامه داد: حالا شما فرض کنید که ماشینی که بیمار دارد و باید هرچه سریعتر به بیمارستان برسد و هر ثانیه برای حیات دوباره او ضروری است اگر 10 تا 15 دقیقه در این سه راهی معطل بماند چه میشود.

>>> پیچ خطرناک سر شعبان اصلاح می شود/ مسدود کردن کامل زیرگذرروستای شعبان

خبرنگار سایت گرو به همراه رضا سلامتی بخشدار مرکزی نهاوند به محل واژگونی تریلی که از این زیرگذر عبور میکرده رفت که در این بازدید سلامتی گفت: با تخصیص اعتبار 15 میلیارد ریالی پیچ خطرناک روستای شعبان موسوم به زیرگذر وسه راهی مرگ اصلاح می شود.

DSC03420

در این بازدید راننده تریلی واژگون شده به بخشدار مرکزی نهاوند گفت: من از شهر کهنوج با بار هندوانه به مقصد کرمانشاه حرکت میکردم ودر طول این چند ساعت رانندگی مشکلی برایم پیش نیامد و وقتی به این سه راهی رسیدم واقعا متوجه نشدم که کدام مسیر به نهاوند و کدام مسیر به کرمانشاه میرود و به همین دلیل به خاطر شیب بسیار زیاد این پیچ نتوانستم تریلی را کنترل کنم و همین طور که میبینید همه زندگی و دارایی من از بین رفت و بیشتر بار هندوانه ام نیز از بین رفت و خدا را شکر که به خودم و شاگردم صدمه جانی وارد نشد و فقط کمی جراحت برداشتیم.

رضا سلامتی در ادامه گفت: چندین سال است به علت نظارت نکردن مسئولان وقت شهرستان و پیمانکار مربوطه بر احداث زیرگذر و سه راهی سر شعبان نهاوند و شیب تند و خطرناک در این مسیر تعداد زیادی از همشهریان نهاوندی و غیر نهاوندی جان خود را از دست داده اند.

>>> هدر رفتن بودجه بیت المال

بخشدار مرکزی نهاوند گفت: اگر نظارت دقیقی از طرف اداره راه در آن زمان انجام می شد، هم بودجه بیت المال هدر نمی رفت وهم شاهد این همه تصادف و واژگونی خودرو و کشته شدن مردم نبودیم.

بخشدار مرکزی نهاوند بیان کرد: متاسفانه تاوان بی مسئولیتی مدیران وقت و ناظران و مدیران این پروژه را باید مردم بی گناه بدهند.

وی افزود: سه راهی شعبان و در ادامه این زیر گذر، از علائم کافی و مناسب هشدار دهنده و احتیاطی برخوردار نیست به همین خاطر بارها در این نقطه شاهد حوادث مختلف بوده ایم.

سلامتی افزود: بنده و آقای عبدالملکی فرماندار شهرستان به جد پیگیر حل این مشکل هستیم و قرار شد از محل اعتبارات 50 درصد خلافی ماشین ها 150 میلیارد ریال برای اصلاح نقص فنی و فیزیکی و تعریض این زیر گذر اختصاص یابد.

بخشدار مرکزی نهاونداظهار کرد: امیدوارم با تخصیص به موقع این اعتبار تا چند ماه آینده این مشکل بزرگ را حل کنیم، تا بیش از این شاهد تصادف و به خطر افتادن جان مردم و رانندگان عزیز و زحمتکش نباشیم.

وی عنوان کرد: تا زمان شروع اصلاح این زیر گذر و پیچ خطرناک از اداره راه و مسکن و شهرسازی و پلیس راه می خواهیم نظارت بیشتری داشته باشد، و تابلوهای هشدار خطر بیشتری در این مسیر نصب کنند.

وی گفت: با هماهنگی و برگزاری جلسات مشترک پلیس راه و اداره راهداری تصمیماتی در مورد کاهش تصادفات و تلفات خودروهای سنگین گرفته شد که یکی از این موارد نصب شبرنگ و علائم هشدار در نقاط حادثه خیز بخش مرکزی نهاوند است.

با این تفاسیر امیدواریم که مسئولان هرچه زودتر مشکل این این زیرگذر و سه راهی سر شعبان را مرتفع کنند تا دیگر شاهد چشمان اشکبار خانواده ای که عزیز خود را در این محور از دست داده نباشیم.

گزارش: مهدی سهرابی

دیدگاه شما