تازه های سایت

کد مطلب: 18060
5. فروردين 1393 - 11:24
پایگاه خبری گرو: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: فرهنگ سازی عملی پیش شرط حرکت صحیح در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

siddkygV_535

حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار سایت گرو، با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مجلس، دولت و تمام نهادهای حاکمیتی در کنار مردم و بخش غیردولتی باید به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی همت مضاعف نشان دهند.
وی افزود: تجربه سال های گذشته سیاسی و اقتصادی، استراتژی اقتصاد مقاومتی را به یک ضرورت انکار ناپذیر و بلکه از واجبات امروز ایران تبدیل کرده است.
سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند با تاکید بر اینکه زیرساخت اصلی اقتصاد مقاومتی قبل از آنکه پول، سرمایه و روابط خارجی باشد، فرهنگ سازی عملی است، گفت: لازمه ترویج فرهنگ عملی شروع از خود است و باید توجه داشت که آنچه ما را در برابر بیگانگان مقاوم تر می‌کند، فرهنگ مصرف صحیح و منطقی است.
وی با اشاره به حجم بالای مصرف انرژی در ایران، اظهار کرد: وضعیت ایران از نظر مصرف براساس استاندارد های جهانی تاسف بار است که اگر جلوی این مصارف بالا را نگیریم انتظار عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی دور از ذهن خواهد بود.
وی بازبینی و بازتعریف مزیت های اقتصادی کشور بر اساس فراوانی مواد اولیه، در اختیار داشتن دانش فنی، پرمشتری بودن در بازارهای جهان، تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالا، دارا بودن ظرفیت بالای اشتغال زایی و دارا بودن حداقل پیامدهای آلایندگی و زیست محیطی را در راستای افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها بسیار مفید و موثر دانست.
وی گفت: برای تحقق شعار امسال باید دانش عمومی کشور تمام توان خود را جهت کاهش هزینه های تولید، افزایش کیفیت کالاهای تولیدی و پایین آوردن قیمت تمام شده کالاها به کار گیرد.

دیدگاه شما