تازه های سایت

کد مطلب: 15018
10. آذر 1392 - 8:57
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: کمبود پزشک عمومی در شهرستان ،مشکلات فراوان مالی، فرسوده بودن امکانات تاسیساتی و تجهیزات اتاق عمل از مهمترین مشکلات بخش بهداشت و درمان نهاوند است که برای برطرف کردن این موارد نیاز به کمک مالی داریم .

DSC01157

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلسه بررسی مشکلات بخش بهداشت نهاوند که با حضور دکتر حبیب الله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

در این جلسه دکترعباس سلگی با بیان این که با کمبود 13 پزشک عمومی  مواجه هستیم گفت: در خود شهرستان نهاوند با کمبود 8 پزشک عمومی و در بیمارستانهای نهاوند با کمبود پنج پزشک عمومی روبرو هستیم که باعث شده در ارائه خدمات به مردم با مشکل روبرو شویم.

سلگی با بیان اینکه نسبت پرستار به تخت در این شهرستان خیلی بالا است گفت : در حالی که بیمارستان علیمرادیان نهاوند در چارت سازمانی دارای 128 تختخواب فعال است اما عملا در این بیمارستان 186 تختواب فعال است.

سلگی گفت :کمبود پرسنل پرستاری بیمارستان علیمرادیان یکی دیگر از مشکلات بخش بهداشت و درمان نهاوند است .

رئیس شبکه بهداشت نهاوند با بیان اینکه دانشکده پیراپزشکی نهاوند برای سال تحصیلی آینده دانشجوی رشته پرستاری جذب خواهد کرد گفت :مراحل جذب دانشجوی پرستاری برای تحصیل در این دانشکده انجام شده است که اگر این امر محقق شود دانشکده پیراپزشکی نهاوند به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل می شود .

بدهی 500 میلیونی بیمارستان های نهاوند

حبیب الله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  نیز در این مراسم گفت :مشکل کمبود پزشک عمومی مربوط به نهاوند نیست و یک مشکل سراسری است به طوری که طبق آمار نزدیک به ده هزار نفر از پزشکان فارغ التحصیل شده در سراسر کشوربرای دریافت پروانه نظام پزشکی اقدام نکردند.

وی گفت : با اطلاعاتی که ما داریم متوجه شدیم که 60 درصد از بیمارستان ایت الله علیمرادیان نهاوند فعال است و 72 تخت خالی در این بیمارستان داریم که این یکی از مشکلات بخش بهداشت و درمان نهاوند است که باید پیگیری و حل شود .

وی با بیان اینکه بیمارستان های نهاوند به بخش بهداشت و درمان استان بدهکار هستند گفت : تاکنون از محل درآمد بیمارستان بعثت همدان 500 میلیون تومان به حوزه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند کمک شده است تا مقداری از مشکلات و کمبودهای بیمارستان علیمرادیان نهاوند حل شود.

دکتر حسن جلالوند معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه این جلسه گفت :در شهرستان نهاوند 25 نفر متخصص فعالیت می کنند که در توزیع امسال نیز سهم نهاوند 11 متخصص بوده که با دو متخصصی هم که به صورت آزاد فعالیت می کنند در مجموع در این شهر 38 متخصص فعالیت می کنند و ما در این مورد کمبودی نداریم و فقط در بحث پزشک عمومی کمبود داریم .

وی گفت : در یک ماه گذشته 12 پزشک عمومی به استان همدان اضافه شد که از این تعداد چهار نفر به شهرستان نهاوند آمدند.

در ادامه این جلسه مجتبی مولوی فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه با رایزنی و مکاتبه با مسئولین استان همدان مقرر شد کمبود پزشک عمومی در بخش خزل و شهر فیروزان برطرف شود، افزود: درمانگاه فعلی شهر بروزل بعلت فرسودگی و قدیمی بودن ساختمان تخریب و ساختمان جدیدی به جای آن احداث می شود.

وی اظهار داشت: با جذب دانشجو رشته پرستاری دانشکده پیرا پزشکی نهاوند می توان بخشی از کمبود نیروی انسانی و پرستاری حوزه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند را برطرف کرد.

دیدگاه شما