تازه های سایت

کد مطلب: 14888
5. آذر 1392 - 8:47
مسئول هیات ژیمناستیک نهاوند گفت:کمبود و فقر امکانات و تجهیزات مورد نیاز رشته پر طرفدار ورزش ژیمناستیک در شهرستان نهاوند مانع پیشرفت این ورزش است و موجب دلسردی و رویگردانی ورزشکاران مستعد نیز شده است .

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از ایرنا ، امیر نصرتی افزود: ژیمناستیک یکی از رشته های پرنشاط و پرطرفدار بین خانواده های نهاوندی است و سالهای اخیر استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.

وی گفت : باید به این ورزش هنری، زیبا و مفرح به صورت کمی و کیفی توجه شود چون مؤلفه های قدرت، سرعت، انعطاف پذیری و استقامت و تجهیزات ضروری برای رسیدن به قهرمانی در این رشته ورزشی بسیار مهم است.

مسئول هیات ژیمناستیک نهاوند خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی با توجه به علاقه مندان و استعدادهایی که در سطح شهرستان دارد مظلوم واقع شده و نسبت به این ورزش کم توجهی صورت می گیرد.

وی افزود: شهرستان نهاوند در زمینه زیر ساختها و امکانات لازم ژیمناستیک از شهرهای فقیر استان است و با کمبود شدید وسایل کمک آموزشی روبرو است و به همین دلیل نه تنها امکان گسترش این رشته تا سطح بالا وجود ندارد بلکه به نوعی زمنیه های رکود آن فراهم آمده است.

به گفته وی ،یکی از مشکلات در این شاخه ورزشی نداشتن فضای مناسب با ابعاد استاندارد در نهاوند است و تنها سالن موجود مربوط به آموزش و پرورش است که آنهم به صورت مشترک با کشتی مورد استفاده قرار می گیرد و همین عامل محدودیت زمانی ایجاد کرده است.

وی گفت: برای پیشرفت دراین رشته ورزشی وجود شش اسباب از جمله ˈپاراللˈ ،ˈدارحلقهˈ ، ˈآرگوجتˈ و پیست مخصوص حرکات زمینی لازم است که هیچ یک در شهرستان وجود ندارد.

وی همچنین گفت: یکی از مواردی که باعث می شود ورزشکاران در هر رشته ای پیشرفت کنند ایجاد رقابت بین آنان در مسابقات استانی است که متاسفانه این شهرستان بدلیل نداشتن شش اسباب مورد نظر از شرایط لازم جهت شرکت در مسابقات استانی برخوردار نیست.

نصرتی گفت: یکی از مسائلی که در این زمینه وجود دارد عدم توزیع عادلانه امکانات مورد نیاز از سوی استان است که نمونه آن را می توان به وجود سه دار حلقه فقط در سالن نشاط همدان ذکر کرد در حالیکه در نهاوند به عنوان سومین شهر استان حتی یک دار حلقه وجود ندارد.

وی حمایت هیات و انجمن ژیمناستیک استان را برای رشد این شاخه ورزشی در نهاوند ضروری دانست و گفت: هیات استان باید به این نکته توجه داشته باشد که پیشرفت این رشته ورزشی در نهاوند به عنوان توسعه ورزش استان به حساب می آید همانگونه که توفیق های بدست آمده توسط ورزشکاران دیگر رشته ها در نهاوند موفقیتی بزرگ برای استان است .

دیدگاه شما