تازه های سایت

کد مطلب: 57394
3. آبان 1403 - 8:26
زوج بسیجی جهادگر نهاوندی، دوشادوش هم در پایگاه‌های مقاومت خواهر و برادر بسیج در روستای تُکه فعالیت می‌کنند تا محرومیت را از چهره این روستا بزدایند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در جستجوی معرفی یکی از پایگاه‌هایی که گروه جهادی برتری دارد، با فرمانده کوشای یکی از این پایگاه‌ها لحظاتی به گفتگو نشستیم.

خانواده روستایی جهادگری که می‌توانند برای زوج های جوان انقلابی الگو باشند و جوانان را به کارهای ماندگار که باعث پیشرفت روستاهاست تشویق و ترغیب کنند.

پایگاه حضرت معصومه(س) واقع در روستای تُکه است، روستای تُکه یکی از روستاهای شهرستان نهاوند است که بالغ بر ۲۰۰ خانوار معادل ۸۰۰ نفر در آن روستا سکونت دارند.

افسانه و نجفعلی سهرابی زوجی که دوشادوش هم در پایگاه های مقاومت خواهر و برادر بسیج در روستای تُکه فعالیت می‌کنند و در عرصه های مختلف فعالیت های چشمگیری داشته اند، زوجی که بخش مهمی از زندگی خودشان را وقف کارهای جهادی کرده‌اند.

 افسانه سهرابی فرمانده پایگاه حضرت معصومه(س) نهاوند در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیش از ۳۰ سال است که در بسیج خدمت می‌کنیم و به صورت گروه جهادی فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم.

وی از شناسایی نیازمندان واقعی در محله و روستاهای محروم دیگر خبر داد و گفت: پس از شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت، برای هر خانواده نیازمند با همکاری بسیجیان محله با رعایت عدالت بسته‌های حمایتی از جمله جهیزیه، سیسمونی، لوازم تحریر، دارو و مایحتاج اساسی تهیه و بین آنان توزیع می‌کنیم.

فرمانده پایگاه بسیج خواهران حضرت معصومه(س) افزود: غذای گرم برای اکثر مراسم‌های ملی و مذهبی در این روستا با همکاری پایگاه خواهران و برادران طبخ و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

با توجه به اینکه حضور پزشکان در روستاهای محروم و ویزیت رایگان از دیگر اقدامات ماندگار پزشکان به خصوص این خانواده جهادگر نهاوندی است، وی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه برخی روستاهای شهرستان نهاوند جزء روستاهای محروم محسوب می‌شوند، پزشکان شهرستان اولویت کاریشان ویزیت رایگان در سطح این روستاهای محروم است که بنده و همسرم به عنوان فرماندهان پایگاه‌های مقاومت روستا پیگیر حضور پزشکان در سطح این روستا و روستاهای محروم اطراف هستیم.

سهرابی از عمران، بازسازی مسجد و زینبیه و برخی خانه‌های روستا خبر داد و گفت: علاوه بر این امر با شروع فصل برداشت سیب درختی، گروه جهادی پایگاه مقاومت حضرت معصومه (س) به کسانی که صاحب باغ هستند و توان برداشت محصول ندارند کمک می‌کنند و محصولات آنها را برداشت می‌کنند، همچنین در کارهای روزمره خانه‌ افرادی که ناتوان هستند، کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: با همکاری بسیجیان پایگاه حضرت معصومه(س) گفت: با توجه به شرایط کنونی منطقه کمک های مردمی خود را به جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین جمع آوری و  از طریق سپاه ناحیه نهاوند در اختیار جبهه مقاومت گذاشته ایم.

این بانوی فعال بسیجی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های تابستانه و اردوی زیارتی و سیاحتی ویژه نوجوانان در این محله از دیگر اقدامات مهمی است که برای جذب نسل جدید انقلاب در پایگاه‌های خواهر و برادر روستای تُکه انجام می‌شود.

 

زوج بسیجی نهاوندی در روستا الگویی برای نسل جوان.

زوج بسیجی نهاوندی در روستا الگویی برای نسل جوان

دیدگاه شما