تازه های سایت

کد مطلب: 57308
23. مهر 1403 - 8:50
جانشین رییس پلیس راه همدان با تاکید بر اینکه رانندگان از سرعت غیرمجاز در راه های استان خودداری کنند، گفت: افزایش سرعت خودروها با توجه به خلوت شدن راه ها و افزایش تردد کامیون های حامل بار و محصولات کشاورزی می تواند منجر به حوادث جاده‌ای شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ ارسلان سرمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه ساله با ورود به فصل پاییز به علت بازگشایی مدارس و کاهش مسافرت های برون شهری، جاده های استان خلوت شده و زمینه را برای تردد با سرعت بالا برای وسایل نقلیه فراهم می کند.

وی اضافه کرد: ۱۲ درصد از سوانح جاده ای این استان به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت رخ می دهد و سهم سرعت در بروز سوانح جرح و فوتی بیشتر از سایر مولفه ها است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بر اساس داده های دوربین های ثبت تخلف سرعت و تردد شمار، میانگین سرعت در جاده های برون شهری همدان بالاتر از میانگین کشور است.

سرهنگ سرمدی ادامه داد: به طور حتم با افزایش سرعت خودرو، میزان عکس العمل راننده در مواجهه با خطر کاهش می یابد یعنی کنترل وسیله نقلیه برای راننده سخت و دشوار می شود.

وی افزود: بیشتر جاده های این استان بزرگراهی و از استاندارد و ایمنی لازم برخوردار هستند بنابراین زمینه تردد با سرعت غیرمجاز در این مسیرها بالا است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: بر اساس آخرین بررسی ها بیشترین میزان سرعت در جاده های کوریجان به سمت همدان، قهاوند - همدان و همدان - کرمانشاه ثبت شده است.

سرهنگ سرمدی گفت: برداشت محصولات کشاورزی و حمل و جابجایی آن به خصوص در مسیرها فرعی از دیگر دغدغه های پلیس راه است چراکه با رعایت نکردن مقررات حمل بار از سوی رانندگان خودروهای باری مواجه می شوند.

وی تاکید کرد: رانندگان باید طول، عرض و ارتفاع بار را بر اساس قوانین و مقررات حمل بار رعایت کنند در غیر اینصورت پلیس علاوه بر جریمه برای راننده متخلف نمره منفی پیش بینی می کند.

به گفته جانشین رییس پلیس راه استان همدان، بیشترین میزان حمل بار و محصولات کشاورزی مربوط به مسیرها فرعی و جاده های همدان حسین آباد، همدان بیجار و جاده های قهاوند است که در این راستا تیم مشترکی با حضور عوامل راهداری برای برخورد با این تخلف حادثه ساز تشکیل شده است.

سرهنگ سرمدی از دیگر دغدغه های پلیس راه را زمانبر شدن برخی از طرح های در دست اجرای راهداری دانست و گفت: با سرد شدن هوا و نبود امکان ادامه اجرای طرح، این پروژه ها نیمه تمام رها و تعطیل می شوند.

وی اضافه کرد: تصادف اخیر در نهاوند که منجر به مرگ ۲ نفر شد در مسیر چهار کیلومتری رخ داد که از ۲ سال پیش عملیات عمرانی و ایمن سازی آن آغاز شده اما هنوز به پایان نرسیده است.

سرهنگ سرمدی افزود: برخی از مسیرها برای تعریض و ایمن سازی ترانشه برداری و کنده کاری شده است اما در فصل سرد سال امکان ادامه عملیات عمرانی ناممکن شده بنابراین نیمه کاره رها می شود.

وی افزود: جاده غارعلیصدر از مسیرهای حادثه خیز همدان محسوب می شود که با وجود یکسال از آغاز عملیات عمرانی این مسیر هنوز به نتیجه نرسیده است.

دیدگاه شما