تازه های سایت

کد مطلب: 22275
3. آبان 1393 - 12:00
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند گفت: در جهت اجرای هرچه بهتر طرح های آبرسانی مجمع خیرین آب رسان در این شهرستان ایجاد می شود.

آیت شیراوند در گفت و گو با سایت گرو، با بیان اینکه این اداره به دلیل مشکلات مالی توان اجرای چندین طرح آبرسانی در روستاهای نهاوند را ندارد افزود: برای اتمام این طرح ها نیازمند کمک خیرین و مسئولان هستیم و بودجه جاری کفاف عملیات اجرایی ما را نمی دهد.

وی گفت: این اداره در دو بخش نگهداری شبکه ها و اجرای پروژه ها هزینه می کند و به همین دلیل با کمبود شدید منابع مالی مواجه هستیم و از مسئولین خواهش میکینم به فکر این مجموعه باشند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند عنوان کرد: با توجه به آموزه های دینی ما مبنی بر کمک به امور عام المنفعه می توانیم از پتانسیل بالای خیرین برای کمک به طرح های آبرسانی بهره مند شویم که در این جهت با مکاتباتی که با فرماندار و مسئولان شهرستان داشته ایم در صدد تاسیس مجمع خیرین آبرسان در این شهرستان هستیم.

وی افزود: برای اجرای طرح ها در سطح روستا، ساخت خط انتقال جدید و اجرای طرح های نگهداری در محدودیت های مالی هستیم به طور مثال برای احداث خط انتقال آب به روستای دهفول نهاوند 250 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که برای تامین آن با مشکل مواجه هستیم.

شیراوند اظهار کرد: همانطور که می دانید موضوع کم آبی به یک چالش بزرگ جهانی تبدیل شده است و طبیعتا کشور و در نهایت شهر و روستاهای نهاوند نیز از این موضوع مثتثنی نیستند و با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین وظیفه ما در تامین آب مورد نیاز روستاها بسیار سنگین است که در این راه به کمک خیرین واقعا نیازمندیم و مساعدت های این عزیزان می تواند خیلی از مشکلات ما را مرتفع کند.

وی گفت: کل اعتبارات مصوب امسال ما 456 میلیون تومان است و نزدیک به 50 درصد آن تخصیص داده شده که رقمی معادل 228 میلیون تومان است که همانطور که گفتم فقط برای شبکه روستای دهفول به 250 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و اگر این پروژه را شروع کنیم دیگر اعتباری نداریم درحالی که موضوع نگهداری و اجرای طرح های نیمه تمام دیگر نیز از وظایف این اداره است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند در پایان گفت: در شهرستان نهاوند 169 روستا وجود دارد که از این تعداد نزدیک به 20 هزار مشترک، معادل 75 درصد جمعیت روستایی نهاند از خدمات اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان استفاده می کنند.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما