تازه های سایت

کد مطلب: 9955
22. ارديبهشت 1392 - 8:37
پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند : مدیر میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری نهاوند از برگزاری تور نهاوندگردی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، موزه باستان‌شناسی در هفته میراث فرهنگی کار خود را شروع می‌کند.
خبرگزاری فارس: برگزاری تور نهاوندگردی/ موزه باستان‌شناسی نهاوند کلید می‌خورد

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علی جعفری از برگزاری تور نهاوندگردی در هفته میراث فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: در این تور عموم افرادی که ثبت نام کنند، می‌توانند شرکت کنند.

وی از برگزاری همایش دهیاران و شوراهای روستاهای نهاوند خبر داد و ادامه داد: در هفته میراث فرهنگی، در صورت تأمین اعتبار، سمیناری ویژه دهیاران و شوراهای روستاها که حافظان میراث فرهنگی در روستاها هستند، برگزار می‌شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند، بازدید موزه‌ها در روز 27 اردیبهشت را رایگان دانست و افزود: موزه مردم‌شناسی در حمام حاج‌اقا تراب و موزه مشاهیر در منزل شهید قدوسی دو موزه‌ای است که بازدید از این دو موزه، در این هفته برای عموم رایگان است.

وی از آغاز کار اجرایی موزه باستان‌شناسی در هفته‌ میراث فرهنگی خبر داد و بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته، موزه باستان‌شناسی در هفته میراث فرهنگی کار خود را آغاز می‌کند.

جعفری یادآور شد: با تحویل ساختمان شورای شهر نهاوند سعی می‌کنیم مرمت این ساختمان را برای موزه باستان‌شناسی آغاز کنیم؛ همچنین با انتقال آثار و اشیاء بدون منع قانونی مربوط به نهاوند از سایر شهرها به نهاوند، موزه باستان‌شناسی نهاوند ایجاد می‌شود.

وی در پایان از برگزاری جشن الفبای کلاس ‌اولی‌ها در اماکن تاریخی خبر داد و ابراز داشت: در هفته میراث فرهنگی با هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش، بازدید رایگان مدارس از اماکن تاریخی و برگزاری جشن الفبای فارسی در این اماکن برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه شما