تازه های سایت

کد مطلب: 9825
17. ارديبهشت 1392 - 13:46
پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند :با حضور مسئولان شهرستان و مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان از 52 معلم نمونه شهرستان نهاوند در محل کانون شهید باهنر نهاوند تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، در این آئین امام جمعه نهاوند با بیان ویژگیهایی از شخصیت علمی و اخلاقی شهید مطهری گفت:شهید مطهری به لحاظ سطح علمی و فرهنگی سرامد دوران خود بود اما آنچه که وی را از بقیه روشنفکران اسلامی جدا ساخته بود عمل به تکلیف و آموخته های خود بود .

حجت الاسلام "عباسعلی مغیثی نیا"وجود علم هدایتگر در شهید مطهری را از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد آن شهید ذکر کرد و افزود: علم واقعی نور است و انسان نمیتواند به این علم برسد مگر اینکه به حقیقت عبودیت که همان بنده محض خدا بودن است رسیده باشد و استاد مطهری به این مقام دست یافته بود.

وی ادای تکلیف را مهمترین دغدغه شهید مطهری خواند و گفت: استاد مطهری به واسطه رسیدن به حقیقت عبودیت ادای تکلیف را مهمترین وظیفه خود می دانست و لذا در زمان طاغوت برای عمل به تکلیف در مجله ای منحرف مقاله ا در زمینه دفاع از حجاب اسلامی نوشت.

امام جمعه نهاوند افزود: معلمین نیز باید مطهری را اسوه خود قرار دهند و برای تاثیر گذاردن در دل و جان دانش آموزان به آنچه که آموخته اند عمل نمایند و عمل آنها الگوی دانش آموزان باشد .

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: نقش معلم نقش بسیار حساسی است زیرا آنها باید دانش آموزان را با ویژگیهای انسان مسئول تربیت کنند به نحوی که آنان هم در برابر جامعه خود و هم در برابر توسعه کشور احساس مسئولیت داشته باشند .

"علیرضا تکلو" افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش برای تحقق نقش معلم طی سالهای اخیر تلاشهای زیادی کرده و سند تحول بنیادین را طراحی کرده که موفقیتهای حاصله نیز مدیون همین تلاشها است.

وی ابلاغ سند تحول بنیادین را از سوی مقام معظم رهبری آغاز شکوفایی آموزش و پرورش در سطح کشور خواند و افزود: با ابلاغ اخیر سیاستهای کلی سند تحول بنیادین از سوی مقام معظم رهبری آموزش و پرورش از یک دستگاه عمومی به یک دستگاه حاکمیتی ارتقاء یافته که لازم است امکانات لازم متناسب با این جایگاه فراهم شود.

وی با بیان اینکه شعار حماسه اقتصادی و سیاسی در آموزش و پرورش می تواند به امری نهادینه تبدیل شود افزود: آنگونه که در سند تحول بنیادین آمده است از آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مولد یاد شده که سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی متخصص و متعهد تولید این دستگاه خواهد بود.

وی با ارائه گزارشی ازروند انتخاب معلمان نمونه گفت: امسال در شهرستان نهاوند 52 معلم نمونه معرفی شد که از این تعداد 45 نفر آنها نمونه شهرستانی و هفت نفر دیگر معلم نمونه استانی می باشد که به لحاظ تعداد معلم نمونه استانی مقام اول را دارا می باشد

وی افزود: برای ارزیابی معلمان نمونه در سطح استان و شهرستان 25 ملاک مورد نظر بوده که ازسوی ستاد مرکزی گرامیداشت مقام معلم اعلام شده است .

وی همچنین به مهمترین برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: در هفته معلم بیش از 30 برنامه در بخشهای مختلف اجرا شد که مهمترین آنها برگزاری مسابقات مختلف ورزشی ،کتابخوانی ،فرهنگی ،دیدار با خانواده های شهدای فرهنگی ،عیادت از همکاران فرهنگی که در خانه بستری شده اند و حضور مسئولین در جمع مدیران مدارس و تجلیل از بازنشستگان فرهنگی سال جاری بوده است .

دیدگاه شما