تازه های سایت

کد مطلب: 9668
12. ارديبهشت 1392 - 8:57
پایگاه خبری گرو ، اخبار نهاوند : رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: 4.5 درصد تولیدات کشاورزی کشور در استان همدان تولید می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گرو ، علیرضا رنجبرضرابی در جمع فعالان کشاورزی نهاوند اظهار کرد: در استان همدان سالانه بیش از 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود که 4.5 درصد تولیدات کل کشور را تشکیل می‌دهد.وی با اشاره به ضرورت اجرای آبیاری تحت فشار از کسب مقام برتر اجرای این طرح در کشور توسط کشاورزان استان همدان خبر داد و افزود:‌ از 253 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، 166 هزار هکتار استعداد اجرای طرح آبیاری تحت فشار را دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان تصریح کرد: تاکنون در 110 هزار هکتار از اراضی استان طرح آبیاری تحت فشار به خوبی اجرا شده که نقش قابل توجهی در کاهش مصرف آب کشاورزی دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی در استان همدان و کسب موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه بیان داشت: یک هزار و 379 طرح ‌در سطح استان با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد تومان در بانک‌های عامل به ویژه بانک کشاورزی به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

فرماندار نهاوند نیز این شهرستان را قطب تولیدات دامی، شیلات، باغداری و زراعی خواند و گفت: نهاوند در تولید 14 محصول استراتژیک مقام برتر استان را دارد که نشان از توجه و تلاش شبانه‌روزی کشاورزان در امر تولید و ایجاد اشتغال پایدار دارد و باید تلاش شود تا همچنان مقام نخست تولید این محصولات را حفظ کنیم.

مجتبی مولوی با اشاره به اهمیت توجه به بحث تولید و به تبع آن اشتغال افزود: آنچه که ضرورت دارد توجه به بیانات مقام معظم رهبری در جلسات متعدد برای افزایش تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است که شعار سال گذشته بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان ایجاد اشتغال پایدار است، می‌توان با مکانیزه کردن کشاورزی در زمینه‌های کاشت، داشت و برداشت میزان تولید را افزایش داد.

فرماندار شهرستان نهاوند بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای تحصیلکرده بخش کشاورزی را مهم خواند و تصریح کرد: در این شهرستان با به کارگیری نیروهای فارغ‌التحصیل کشاورزی تلاش شده کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی نزدیک شود.

وی از کسب مقام نخست کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند در زمینه جذب اعتبار و پرداخت تسهیلات خبر داد و بیان داشت: نهاوند تاکنون توانسته است با ارائه طرح‌های مهم و بزرگ توسط متقاضیان به دبیرخانه کارگروه سهمیه کارگروه توسعه کشاورزی را به طور کامل جذب کند.

مولوی در پایان با بیان اینکه بیش از 55 درصد جمعیت شهرستان نهاوند در روستاها زندگی می‌کنند و عمدتاً به کشاورزی و دامداری مشغول هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته طی چند سال اخیر میزان مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش یافته و معکوس شده است.

دیدگاه شما