تازه های سایت

کد مطلب: 9578
9. ارديبهشت 1392 - 9:18
سفرهای اخیر رئیس جمهور به دلیل حضور برخی افراد و همچنین سخنرانی ها جنجالی، حواشی بسیاری را رقم زده است.

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از  مشرق _  سفرهای استانی و پروژه ای دولت در چند ماه اخیر ویژگی خاصی را نسبت به گذشته پیدا کرده است.

وجهه تمایز سفرهای اخیر دولت به ویژه از ابتدای سال اعتراض و انتقاد های رسانه ها به حضور اسفندیار رحیم مشایی در این سفرها است؛ حضوری که بدلیل نداشتن سمت در دولت موج اعتراض ها را نسبت به پاستورنشینان روانه می کند.

البته با نگاهی به سفرهای اخیر رحیم مشایی به همراه رئیس جمهور نشان می دهد که احمدی نژاد زیاد هم به انتقادها توجه ندارد و حتی در سفرهای غیر حساس کاری نیز ترجیح می دهد رئیس دفتر سابق خود را به همراه داشته باشد.

بررسی چند سفر اخیر دولت که مشایی نیز در آن حضور داشته در نوع خود جالب به نظر می رسد. وی تاکنون در 13 سفر داخلی و خارجی احمدی نژاد در سال 92 شرکت داشته که با توجه به آمارها می توان گفت وی تقریبا در همه سفرها حضور داشته است.

همه سفرهایی که احمدی نژاد مشایی را با خودش برد!

لیست سفرهای دولت در سال 92 که مشایی در آنها رئیس جمهوررا همراهی می کرده است:

ترکمنستان: حضور در جشن جهانی نوروز

خوزستان: بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

خراسان رضوی: افتتاح سد ارداک

الموت قزوین: احداث پروژه جاده ای

مازندران: افتتاح آزادراه تهران شمال

سمنان: سفراستانی هیات دولت

کردستان: افتتاح پروژه های عمرانی

بنین: دیدار و گفت و گو با مقامات

نیجر: دیدار و گفت و گو با مقامات

ونزوئلا: شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ونزوئلا

خوزستان: سفر استانی هیات دولت

آذربایجان شرقی: سفر استانی هیات دولت

بنابر این گزارش، تعدادی از این سفرها یکروزه بوده و به منظور افتتاح طرح های عمرانی صورت گرفته و جای سوال است که چرا رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد ( جایگاهی که در حد معاون وزیر امور خارجه نیز تعریف نمی شود) باید در این سفرها حضور داشته باشد؟

کارت قرمز به استان ها به مشایی

اولین موضوعی که در موضوع سفرهای اخیر دولت حاشیه ساز شد عدم حضور ائمه جمعه در مراسم استقبال از رئیس جمهور بود.

امام جمعه اصفهان که برای اولین بار در سه سفر اخیر احمدی نژاد به استقبال او نرفته بود در نماز جمعه، دلیل این عدم حضور را تبلیغاتی دانستن سفر اخیر عنوان کرد.

آیت الله شبستری امام جمعه تبریز نیز دومین فرد خبرساز در سفرهای اخیر استانی احمدی نژاد بود و امروز در مراسم استقبال از رئیس جمهور حاضر نشد تا مساله انتقاد ائمه جمعه از تبلیغاتی بودن سفرهای دولت به دلیل حضور افرادی خاص را تقویت کند.

دانشجویان هم به میدان آمدند/آقای احمدی نژاد مشایی را به شهر ما نیاورید!

البته اعتراض ها به سفرهای اخیر دولت بدلیل داشتن شائبه انتخاباتی تنها و تنها محدود به ائمه جمعه نبود و پای دانشجویان نیز به ماجرا باز شد.

پیش از سفر احمدی نژاد به استان آذربایجان غربی تعدادی از دانشجویان این استان از احمدی نژاد در خواست کردند که مشایی در این سفرها وی را همراهی نکند که البته رئیس جمهور زیاد این درخواست را جدی نگرفت و رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد پشت سر احمدی نژاد از پله های هواپیما پائین آمد.

دانشجویان گیلان نیز امروز درنامه ای سرگشاده از احمدی نژاد خواستند که مشایی را در سفرهای استانی همراه خود نیاورد.

دانشجویان در این نامه سرگشاده آورده اند: نظر به اینکه در سفر اخیر استانی دولت در استان اصفهان و خوزستان حضور مشایی با حواشی خاصی همراه بود، ما مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان گیلان به عنوان مطالبه دانشجویی از شما رئیس جمهور محترم تقاضامندیم که در سفر پیش روی خود به این استان، به خاطر مصالح نظام و دولت خدمتگزار و ملت شریف ایران اسلامی از به همراه آوردن مشایی خودداری فرمایید.

حال باید دید با توجه به همه این انتقادها آیا باز شاهد حضور جنجالی برخی افراد در سفرهای استانی دولت خواهیم بود یا دوباره باید شاهد سفرهای بدون استقبال باشیم؟

دیدگاه شما