تازه های سایت

کد مطلب: 9447
4. ارديبهشت 1392 - 12:14
پایگاه خبری گرو ، اخبار نهاوند : همزمان با هفته زمین پاک مراسم روز زمین پاک با شعارآب پاک،خاک پاک و انسان سالم در دبستان ابتدایی شهید طالبیان با حضور دانش آموزان و برخی مسوولان آموزش و پرورش و اداره محیط زیست این شهرستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، رئیس اداره محیط زیست نهاوند در این آیین گفت: یکی از مهمترین دغدغه های دست اندرکاران و دوستداران محیط زیست آلودگی زمین است.

"علی اکبر بحیرایی" با برشمردن عوامل آلودگی محیط زیست افزود: میزان تولید زباله، جمع آوری نادرست و پخش آن در طبیعت از مهمترین دلایل آلودگی به شمار می رودکه متاسفانه محیط زیست را با چالش جدی روبرو ساخته است.

وی با بیان اینکه هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت در سراسر کشوربرگزار می شود گفت:این هفته فرصت مناسبی است تا با توجه به تهدیدات محیطی کره زمین به همه مردم یاد آوری نماید که نباید سیاره خود را فراموش کنند زیرا در صورت آلودگی محیط زیست عواقب آن برای انسان نامطلوب خواهد بود.

وی ایجاد احساس مسئولیت بین جامعه دانش آموزان و دیگر اقشار مردم را از اهداف مهم برنامه هفته پاک عنوان کرد و گفت: احساس مسئولیت در افراد از دستاوردهای مهم طرح روز پاک، زندگی پاک است و حضور گسترده دانش آموزان از ویژه گی های بارز اجرای این طرح خواهد بود. وی با بیان نقش زمين پاك در سلامتي و تندرستي انسانها و نقش مهم انسان درحفظ و نگهداري آن از دانش آموزان خواستند با ريختن زباله ها در زباله دانها و سطل هاي آشغال و دور از محيط زندگي و جلو گيري از آلودگي آب و فرسايش خاك باعث سلامتي خود و ديگران شوند.

وی گفت: به منظور فرهنگ سازی و ایجاد حس مسئولیت پذیری در آحاد مختلف مردم در طول هفتهزمین پاک برنامه جمع آوری پسماندها و زباله های موجود در تپه ابوذر با حضور جمعی از مردم و دانش آموزان برگزار میشود.

دیدگاه شما