تازه های سایت

کد مطلب: 9277
31. فروردين 1392 - 10:25
پایگاه خبری گرو : علیرغم وعده مسئولان تنظیم بازار کشور، قیمت گوجه فرنگی نه تنها در روزهای گذشته کاهش نیافته است، بلکه همچنان قیمت این کالا بر بالا بودن پافشاری می کند، ضمن اینکه گوجه عرضه شده در مراکز توزیع مشخص نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از بولتن نیوز ، «پژو 206 تیپ 2؛ 32.5 میلیون تومان!» طی روزهای اخیر قیمت پژو 206 تیپ 2 با افت 500 هزار تومانی به 32.5 میلیون تومان رسیده است.

همچنین قیمت پژو 206 مدل V8 با افت یک میلیون تومانی، به 41 میلیون تومان رسیده و پژو پارس سال نیز با کاهش قیمت 500 هزار تومانی، این روزها 31.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

قیمت تندر 90 مدل E1 ایران خودرو نیز با کاهش 500 هزار تومانی، به 28 میلیون تومان رسیده است.

 

در مورد محصولات سایپا نیز می‌توان به افت 300 هزار تومانی قیمت سایپا 111 مدل SX و عرضه آن با قیمت 16 میلیون و 200هزار تومان اشاره کرد.

 

در روزهای اخیر قیمت سایپا 131 مدل SX نیز با کاهش 500 هزار تومانی در بازار به 16 میلیون تومان رسیده است.

 

در حال حاضر سایپا 132 مدل SX نیز به قیمت 15 میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود که نشان دهنده افت 200 هزار تومانی قیمت این خودرو است.

 

در این شرایط، قیمت برخی خودروها نیز افزایش یافته که می‌توان به رشد یک میلیون تومانی قیمت ماکسیما و عرضه آن با قیمت 112 میلیون تومان اشاره کرد.

 

قیمت مگان هم با کاهش یک میلیون تومانی به 78 میلیون تومان در بازار رسیده است.

 

در عین حال قیمت برخی خودروهای وارداتی نیز افزایش یافته است.

 

قیمت اسپورتیج 2400 سی‌سی با افزایش 4 میلیون تومانی، این روزها به 153 میلیون تومان رسیده است.

 

در این مدت، قیمت سراتو 2000 سی‌سی نیز با افزایش 5 میلیون تومانی، به 110 میلیون تومان رسیده است و نوع کوپه این خودرو نیز با افزایش 4 میلیون تومانی، به قیمت 102 میلیون تومان معامله می‌شود.

 

قیمت هیوندایی I30 نیز با افزایش 3 میلیون تومانی به 95 میلیون تومان رسیده است.

 

در مورد قیمت سوناتا نیز می‌توان به افزایش 5 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 150 میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

 

قیمت کرولا هم با افزایش یک میلیون تومانی به 100میلیون تومان رسیده است.

 

ذره بین اقتصادی:فعالان بازار معتقدند کاهش قیمت‌های رسمی، شوک دیگری به این بازار وارد کرده و موجب کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار آزاد خواهد شد.این درحالی است که هم اکنون قیمت بسیاری از خودروهای داخلی در بازار آزاد به کمتر از قیمت‌های رسمی آن‌ها سقوط کرده است.

 

***

 

بدهی 4 هزار میلیارد تومانی خودروسازان!

 

مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان تا پایان سال مالی 91 به چهار هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

داوود میرخانی رشتی در این زمینه گفت:‌ جلوگیری از واقعی‌سازی قیمت خودرو در سال‌های گذشته و به‌ویژه در بخش اعظم سال 91 موجب شد خودروسازان نتوانند بدهی خود به قطعه‌سازان را در موعد مقرر پرداخت کنند.

 

وی افزود: در این شرایط امیدواریم مدیران فعلی خودروسازان بزرگ صادق بوده و میزان ضرر و زیان واقعی خود را اعلام کنند زیرا اگر مانند مدیران پیشین بخواهند با اقداماتی چون فروش ساختمان و ... سود غیر واقعی نشان دهند، موجب تعمیق بحران در صنعت خودرو و قطعه خواهند شد.

 

میرخانی رشتی تصریح کرد: امیدواریم مسوولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر منتقدان با بررسی شرایط فعلی فکر عاجلی برای نجات صنعت خودرو و جلوگیری از ورشکستگی آن بکنند.

 

ذره بین اقتصادی: مصطفی رضا حسینی قطب آبادی-نماینده ادوار مجلس-‌ در این زمینه گفته است: مشکلات صنعت خودرو تنها با واگذاری کامل دو شرکت بزرگ خودروسازی به بخش خصوصی و ایجاد یک بازار رقابت سالم بین خودروسازان قابل حل خواهد بود و در غیر اینصورت وضعیت در صنعت خودروتغییری ‌نخواهد کرد و شاهد کاهش قیمت نخواهیم بود.

 

***

 

بنزین را تک نرخی کنید!

 

علیرضا ضیغمی -معاون وزیر نفت- با تاکید بر اینکه به دولت پیشنهاد می‌دهیم عرضه بنزین به صورت تک نرخی انجام شود، یکی از راهکارهای مدیریت مصرف بنزین و گازوئیل را افزایش قیمت این دو فرآورده‌ نفتی عنوان کرد و گفت: در صورت افزایش قیمت فعلا عرضه کارتی بنزین و گازوئیل متوقف نخواهد شد.

 

ایشان درباره پیشنهاد دولت به کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش قیمت بنزین یارانه ای و آزاد به ترتیب به 700 و 900 تومان به ازای هر لیتر، گفت: هنوز افزایش قیمت بنزین برای سالجاری قطعی و نهایی شده؛ هر چند مجلس به کلیات بودجه 92 دولت رای مثبت داده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه با افزایش قیمت بنزین در صورتی که به مردم فشار نیاید موافق هستیم، تبیین کرد: هم اکنون متوسط فروش روزانه بنزین در جایگاه ها با قیمت آزاد حدود 10 تا 12 میلیون لیتر است و مابقی با قیمت نیمه یارانه ای 400 تومان به فروش می رسد.

 

وی همچنین با ارائه پیشنهادی به دولت خواستار عرضه بنزین به صورت تک نرخی شد و افزود: تک نرخی شدن قیمت بنزین و حتی گازوئیل منجر به کاهش زمان حساب و کتاب واریز مبالغ حاصل از فروش بنزین و گازوئیل در جایگاه ها و واریز آن به خزانه و یا حتی پرداخت کارمزد جایگاه ها خواهد شد

 

ذره بین اقتصادی: به نظر می رسد با توجه به تورم 30درصدی سال گذشته و گران شدن کالاها و خدمات گوناگون؛ گران شدن 300تومانی هر لیتر بنزین چندان برای شهروندان دور از انتظار نباشد. اما احتمالا اگر بنزین یارانه ای بخواهد با قیمتی بالاتر از 700تومان عرضه شود شاهد فشار بیشتر بر مردم خواهیم بود.

 

***

 

وعده ارزانی گوجه فرنگی محقق نشد!

 

در حالی که عرضه گوجه فرنگی به دلیل کیفیت نامرغوب اما با قیمت نسبتا مناسب تر از سطح شهر آغاز شده است که مغازه داران گوجه فرنگی با کیفیت را همچنان با قیمت بالا در اختیار مردم قرار می دهند و بسته به مناطق مختلف و توانایی خرید مردم، قیمت ها متفاوت است؛ به نحوی که قیمت از 4200 تومان در میدان فاطمی آغاز شده و تا 6500 تومان در مناطقی همچون شیخ بهایی و سعادت آباد عرضه می شود.

 

قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه ای در میادین میوه و تره بار 2800 تومان، گوجه فرنگی تازه 1950 تومان است در حالیک ه در مغازه های اطراف میدان فاطمی 3800 تا 4200 تومان، در فاصله خیابان ملاصدرا تا میدان پیروزان 5800 تا 7500 تومان و در سعادت آباد حوالی میدان کاج نیز گوجه فرنگی تا 6500 تومان در سعادت آباد نيز قيمتگذاري شده است.

 

ذره بین اقتصادی: علیرغم وعده مسئولان تنظیم بازار کشور، قیمت گوجه فرنگی نه تنها در روزهای گذشته کاهش نیافته است، بلکه همچنان قیمت این کالا بر بالا بودن پافشاری می کند، ضمن اینکه گوجه عرضه شده در مراکز توزیع مشخص نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

دیدگاه شما