تازه های سایت

کد مطلب: 8109
17. اسفند 1391 - 14:08
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : در اولین روز از هفته احسان و نیکوکاری دانش اموزان نهاوند در راستای اجرای سنت حسنه نیکوکاری در 236 پایگاه مدرسه ای کمکهای نقدی خود را به صندوقهای کمیته امداد واریز نمودند .
به گزارش پایگاه خبری گرو ، علیرضا تکلو مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت:تمامی کمک های دانش آموزان به جشن نیکوکاری بین دانش آموزان نیازمند هر مدرسه یا با صلاحدید مدیر و انجمن اولیاء و مربیان آن مدرسه بین دیگر مدارس توزیع می شود.  

تکلو با قدردانی از کمک های مردم خیر و نوعدوست ایران اسلامی به آیین معنوی جشن نیکوکاری، اضافه کرد: کمک های مردم و دانش آموزان هر چند اندک باشد درمجموع می تواند گره گشای برخی از آلام نیازمندان جامعه در آستانه سال نو باشد.

وی افزود: کمک به همنوع که از آموزه های دینی ما نیز می باشد، درفرهنگ مردم ما نهادینه شده است. وی گفت: جشن نیکوکاری تجلی مهرورزی ومشارکت اجتماعی در کمک به همنوعان و محبت به دیگران معنا و مفهوم می یابد و این همدلی باعث شادابی و طراوت جامعه اسلامی می شود.

 

همچنین علی کاویانی مدیر کمیته امداد نهاوند گفت: به منظور مشارکت دانش آموزان در این امر خداپسندانه امسال در 190 مدرسه نهاوند و 46 مدرسه بخش خزل پایگاه نیکوکاری تشکیل داده شده که دانش آموزان کمکهای نقدی خود را برای کمک به همکلاسیهای خود اهداء می نمایند .

وی افزود: علاوه بر برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس هفت چادر در سطح شهر نهاوند و پنج چادر نیز در سطح شهر فیروزان نصب شده که در روز پنجشنبه جشن نیکوکاری را در سطح شهر برگزار می نمایند . وی افزود: به منظور جمع آوری کمکهای مردمی در روستاها با همکاری نیروی مقاومت بسیج 37 پایگاه در سطح روستاها و مراکز بخشها دایر شده است .

 

وی گفت: علاوه بر این کار جمع آوری کمکهای مردمی روز جمعه در مصلی نماز جمعه با استقرار صندوقهای سیار انجام می شود و نمازگزاران از این طریق می توانند کمکهای نقدی خود را به صندوقهای کمیته امداد واریز کنند .

کاویانی گفت: پس از پاییان جشن نیکوکاری مبالغ جمع آوری شده زیر نظر ستادی مرکب از مدیر مدرسه و نماینده کمیته امداد و آموزش و پرورش در اختیار مدارس قرار داده می شود . وی اظهار امیدواری کرد:با کمک مردم و دانش آموزان مشکل مالی نیازمندان جامعه در آستانه سال نو حل و افراد با کمک های مالی و جنسی خود به محرومان جامعه در جشن سال نوی آنها شریک شوند.

دیدگاه شما