تازه های سایت

کد مطلب: 8044
14. اسفند 1391 - 18:15

اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : فرماندار نهاوند گفت:‌ خیران نهاوندی سالانه بیش از یک میلیارد تومان به کمیته امداد این شهرستان کمک می‌کنند.

خبرگزاری فارس: کمک یک میلیارد تومانی خیران نهاوندی به کمیته امداد نهاوند

مجتبی مولوی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر و کارکنان کمیته امداد امام‌خمینی نهاوند، این نهاد را از یادگاران گرانقدر و ارزشمند امام‌خمینی (ره) ذکر کرد که توانسته است با ارائه برنامه‌ها و کمک‌های مستمر تا حدودی چهره فقر و محرومیت را از کشور بزداید.

وی نظام اسلامی را نظام ارزش‌ها خواند و افزود: در این نظام افرادی که از نظر مالی در موقعیت مناسبی برخوردار هستند خود را از نظر اخلاقی موظف می‌دانند تا با کمک به هم‌نوع آن‌ها را در خوشحالی خویش شریک کنند و این بالاترین مرتبه نوع‌دوستی است که در کمیته امداد امام‌خمینی اتفاق می‌افتد.

فرماندار نهاوند با اشاره به مهم‌ترین اهداف شکل‌گیری کمیته امداد امام‌خمینی اظهار داشت: حفظ منزلت و کرامت انسان یکی از مأموریت‌های این نهاد است که طی چند ساله عمر پربرکتش توانسته به خوبی انجام دهد چراکه این نهاد فرهنگی نه تنها مددجویان خود را در عرصه‌های مختلف یاری می‌کند بلکه برای خودکفا شدن آن‌ها برنامه‌های خوبی دارد.

وی ترویج معنویت و نهادینه کردن آن را در بین مددجویان این نهاد، از دیگر مأموریت‌های موفق مسئولان کمیته امداد امام‌خمینی دانست و تصریح کرد: با توجه به تحقیقات به‌عمل آمده، این نهاد برخی چالش‌ها و مشکلات اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد را به خوبی مهار کرده به طوری که میزان طلاق و اعتیاد در بین خانواده‌های زیر پوشش به‌ویژه جوانان مددجوی کمیته امداد امام‌خمینی به مراتب از دیگران پایین‌تر است.

مدیر کمیته امداد نهاوند نیز در این نشست کمیته امداد امام‌خمینی را نهادی فرهنگی و ارزشمند خواند که با تلاش شبانه‌روزی توانسته خدمات ارزشمندی را به مددجویان ارائه دهد.

علی کاویانی از خودکفا شدن بیش از 400 خانوار این نهاد طی سال گذشته تاکنون با ایجاد اشتغال مناسب و پایدار برای مددجویان این نهاد خبر داد و اظهار داشت: طی سال 90 و 91 در کمیته امداد امام‌خمینی نهاوند بیش از یک‌هزار و 400 شغل پایدار ایجاد شده که مددجویان علاوه بر خود برای دیگران نیز شغل ایجاد کرده‌اند.

وی از برپایی کارگاه‌‌های آموزشی مختلف نظیر قالی‌بافی، فرش‌بافی، گلیم‌، گبه و صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد و گفت:‌ با ایجاد کارگاه فرش دست‌بافت ابریشم مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی قادر هستند با بافت هر قطعه فرش، سه در چهار و یا دو در سه بعد از گذشت سه ماه میانگین بیش از سه میلیون تومان درآمد داشته باشند.

مدیر کمیته امداد امام‌خمینی نهاوند در پایان با توجه به تحصیل، تهذیب و ورزش را در بین خانوارهای این نهاد به‌ویژه در بین نسل جوان زیر پوشش کمیته امداد امام‌خمینی مهم خواند و خاطرنشان کرد: در این رابطه توفیقات خوبی حاصل شده است./فارس

دیدگاه شما