تازه های سایت

کد مطلب: 7866
9. اسفند 1391 - 17:20
اخبار ورزشی ، پایگاه خبری گرو : تیم رئال مادرید سه شنبه شب در ˈال کلاسیکوˈی دیدنی خود با بارسلونا در ورزشگاه کمپ نو با سه گل حریف سنتی اش را از سر راه برداشت تا به کسب جام حذفی اسپانیا امیدوار شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، کهکشانی پوشان در چارچوب دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا به مصاف بارسلونا رفتند و در برابر حیرت و افسوس تماشاگران میزبان، سه گل در درون دروازه کاتالانها جای دادند تا هواداران بارسلونا زودتر و تلختر از آنچه پیش بینی کردند ورزشگاه را ترک کنند.

صدرنشین لالیگا در حالی امشب از سوی رئال مادرید حذف شد که ˈتیتو ویلانواˈ سرمربی بارسلونا به دلیل تداوم معالجات بیماری سرطان خود در نیویورک بسر می برد و تیمش نیز نتوانسته بود خود را از پیامدهای شکست تلخ در میلان و خستگی ناشی از بازی روز شنبه خود با سوییا رهایی بخشد.

ˈلیونل مسیˈ ستاره آرژانتینی بارسلونا نیز امشب فروغ چندانی نداشت اما بر خلاف او، ˈکریستیانو رونالدوˈ با انگیزه ای فوق العاده برای کهکشانی پوشان به میدان آمده بود تا دو گل از سه گل رئال مادرید را با هیجان و در برابر چشم تماشاگران بارسلونا و در خانه آنها، وارد دروازه آبی اناری پوشان کند.

تنها گل بارسلونا نیز دو دقیقه مانده به سوت پایان به ثمر رسید تا هیچ دردی را از تیم میزبان دوا نکند و حتی بسیاری از هوادارانش نیز که ناامید از کسب پیروزی، ورزشگاه کمپ نو را ترک کرده بودند، هیجانی برای این گل نشان ندهند.

دو تیم در حالی دیشب در برابر هم حضور یافتند که بازی رفت با نتیجه تساوی یک بر یک در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید انجام شده بود. بارسلونا می توانست در دیدار رفت پیروز شود اما از فرصت های خود استفاده نکرد تا تاوان آن را امشب پس دهد.

بارسلونا در آغاز بازی امشب تلاش کرد از همان دقیقه نخست توپ را در اختیار بگیرد و ˈاینیستاˈ و ˈمسیˈ در دو دقیقه اول دیدار دروازه مادرید را تهدید کردند .

از سوی دیگر، رئال مادرید خط دفاعی خود را به خط میانی نزدیک کرده بود و بدین صورت مانع از پیشرفت بارسلونا بسوی دروازه اش می شد.

در دقیقه 12 بازی، ˈجرارد پیکهˈ در محوطه جریمه ˈکریستیانو رونالدوˈ را انداخت و داور نیز پنالتی اعلام کرد تا خود رونالدو در همان دقیقه و از روی نقطه پنالتی ، نخستین گل را برای رئال مادرید به ثمر برساند .

با این گل، رئال مادرید با آرامش بیشتری کنترل بازی را در دست گرفت و بازیکنان بارسلونا در لابلای مدافعان رئال مادرید که همچون تار عنکبوتی خط دفاعی و میانی را به هم وصل کرده بودند ، گم می شدند .

در حالی که بارسلونایی ها کند و با حوصله سعی داشتند با هم پاسکاری کنند ، رئال مادرید تند و سریع بود و ضد حمله های بسیار پرشتابی انجام می داد. علاوه بر این، مادریدیها پس از از دست دادن توپ بلافاصله به هم نزدیک می شدند و راه های نفوذ بارسلونا را می بستند. این وضعیت باعث می شد همه بازیکنان بارسلونا به جلو بروند و با خالی کردن پست خود، به مهاجمان رقیب فرصت دهند با ضد حمله های سریع ، به سوی دروازه بارسلونا حمله ور شوند.

رئال مادرید طوری تاکتیک دفاعی خود را طراحی کرده بود که بارسلونا در نیمه نخست فقط سه بار توانست به سوی دروازه رئال مادرید شلیک کند و البته، از هیچکدام نیز نتیجه ای نگرفت.

نیمه دوم با فشار رئال مادرید بر بارسلونا آغاز شد و ˈکوئنترائوˈ سفیدپوش در دقیقه 50 فرصتی خوب برای گلزنی داشت اما ˈخوسه مانوئل پینتوˈ ، توپ را دفع کرد. پس از آن نوبت بارسلونا بود که توسط ˈسرخیو بوسکتسˈ دروازه ˈدییگو لوپزˈ را نشانه بگیرد اما دروازه بان رئال مادرید با کمک چند مدافع، خطر را دور ساخت.

در دقیقه 57 بازی، در یک ضد حمله سریع از سویˈ آنخل دی ماریا ˈ و در حالی که همه بازیکنان بارسلونا در زمین رئال مادرید بودند ، او توپ را به سوی پینتو شلیک کرد که دروازه بان کاتالانها آن را دفع کرد ولی از بدشانسی او، کریستیانو رونالدو توپ را بلافاصله گرفت و با ضربه ای محکم برای دومین بار دروازه بارسلونا را گشود.

با این نتیجه، بارسلونا برای کسب پیروزی باید سه گل به مهمان قدرتمند خویش می زد و همین وضعیت و نگرانی از کمبود وقت، کاتالانها را بشدت تحت فشار قرار داده بود. این شرایط باعث شد بازیکنان بارسلونا در حملات خود شتاب کنند و با ارتکاب اشتباهات متعدد میان بازیکنان خود، توپ را در اختیار رئال مادرید بگذارند.

در چنین شرایطی بود که ˈ وارانˈ در دقیقه 68 بازی و روی اشتباه بازیکنان بارسلونا در یک کرنر ، سومین گل رئال مادرید را به ثمر رساند.

بازی در حالی کم کم به دقایق پایانی خود نزدیک می شد که بازیکنان بارسلونا عملا شکست را پذیرفته و انگیزه ای برای گلزنی نداشتند. در این وضعیت، ˈجوردی آلباˈ توانست تنها گل بارسلونا را که حالا دیگر نقشی تشریفاتی داشت، وارد دروازه رئال مادرید کند.

با این نتیجه، اولین تیم حاضر در فینال جام حذفی اسپانیا مشخص شد و سرنوشت تیم مقابل آن نیز در نتیجه بازی میان دو تیم سوییا و اتلتیکو مادرید معلوم می شود.

دیدگاه شما