تازه های سایت

کد مطلب: 7833
8. اسفند 1391 - 14:39
پایگاه خبری گرو :عدالت ویژگی اساسی یک نظام تمام قد اسلامیای چون ایران است. این ویژگی در پرتو تمام فعالیتها و اقدامات و نظرات، در مکانی چون قوه قضائیه به منصه ظهور می رسد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، امروز این سازمان عدل گستر به اوج عدالت خود در زمینه رسیدگی به پرونده خاطیان و مفسدینی که، کرده آنها به مساوات اضمحلال جان و مال و آبروی بسیاری از ملت شریف، رسیده است.

رسیدگی به بزرگ پرونده فساد اقتصادی در کشور که به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی ختم شده  توسط این دستگاه قضاوت در کشور، جزء افتخارات عظیم آن محسوب می شود.

رسیدگی بی تسامح و تساهل باعث صدور احکامی همچون قصاص 4 سرکرده اصلی آن شد که مه آفرید امیرخسروی مرد معروف و مفسد این پرونده بود که به همراه سه نفر دیگر پرونده، به حکم قصاص محکوم گشت.

بازتاب این امر در رسانه های بیگانه و اپوزیسیون به عنوان یک انتقاد اساسی به قوه قضاییه بوده است که روند این انتقاد را علاوه بر آن رسانه ها، در داخل کشور، توسط قشر معلوم الحال اصلاح طلب نیز در معرض تخطئه قرار گرفته است.

زيباكلام در مطلبي فاقد سند، قوه قضائيه را متهم به تبليغات سياسي در اين پرونده مي كند و با لحني به غايت نهي از استدلال مي نويسد: دادگاه از همان ابتدا مي خواست نشان داده شود كه مفسدين اقتصادي بزرگ، توطئه گران و ستون پنجم دشمن هستند... دادرسي بيش از آنكه براي كشف حقيقت و رسيدگي به عدالت باشد، اصراري بود براي اثبات گناهان كرده و ناكرده گروه اميرمنصور آريا و تطهير دامن نظام از شايعات و مطالب ناروايي كه بر سر زبان افتادن ماجراي اختلاس سه هزار ميليارد توماني به وجود آورده بود. و از سویی مه آفرید خسروی را به عنوان یک کارآفرین به حساب می آورد که اعدام آن را به صلاح کشور نیست.

همچنین روزنامه‌ای مانند شرق، با قرار دادن تیتری با عنوان شمارش معکوس برای دادگاه قضات «کهریزک»،اصل دادگاه را بر علنی بودن آن دانست. روزنامه بهار نیز همسو با روزنامه شرق نیز خواستار علنی بودن دادگاه کهریزک بود.

این قشر با بیان سیاسی کاری در امر قضاوت، احکام مفسیدن اقتصادی را ناعادلانه حساب می کنند و از سویی خود را همیشه از موضعی بالاتر قرار می دهند و اظهاراتی مبنی بر اجرای علنی دادگاه کهریزک می کنند که این خود نمایش بارز دخالت افکار سیاسی در اظهار نظرهای این قبیل افراد است.

هیچ بحثی در رسیدگی پرونده کهریزک نیست و نظام موضع قاطع خود را در برابر آن اتخاذ نموده است. رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان دانشجویان درباره لزوم پیگیری دستور رهبری در برخورد با حادثه كوی دانشگاه و مسئله كهریزك می فرمایند: در حوادث پس از انتخابات تخلفات و جنایاتی صورت گرفته است كه بطور قطع با آنها برخورد خواهد شد.(دیدار با دانشجویان4/6/88)

تحلیلی که امروز از زبان فردی همچون زیباکلام که خود را تئوریسین اصلاحات تلقی می کند زیاد دور از انتظار نیست. زیباکلام در تحلیل خود مه آفرید خسروی را فردی کارآفرین معرفی می کند که خدمات زیادی را به این مرز و بوم روا داشته است و اعدام آن را به مصلحت نمی داند.

سوالی که باید پرسید این است که آقای مه آفرید خسروی، این کارآفرینی را به قیمت چه چیزهایی بدست آورده است؟مگر این نیست که پشتوانه مالی هزاران فرد را که شاید برای ریال به ریال آن زحمات بسیار و طاقت فرسا کشیده باشند، به حساب سرمایه این فرد می رسد؟ وامها و تمام دریافتی های این فرد چگونه حاصل شده؟ آیا غیر از این نبوده است که حقی را نادیده گرفته اند و آن را پایمال کرده باشند؟

3000 هزار میلیارد اختلاس با وجهه نظام چه کرد؟ در آمارهای جهانی از منظر فساد اقتصادی و مالی چند پله نزول کردیم؟

آقای زیباکلام و تمام کسانی که دیروز این اختلاس را پتکی بر سر عملکرد دولت و نظام قرار داده بودید، چه شده است که امروز حامیان مفسیدین شده اند؟

جواب ساده است چرا که امروز این اظهار نظر و قضاوت این قشر است که رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته نه دستگاه قضا!

آنهایی که فتنه 88 را هنوز باور نکردند و شاید اظهار به باور آن، به بریدن نان و مقام در درون حزب، برای آنها نتیجه شود، حال دستگاه قضایی را متهم به سیاسی کاری در امر قضاوت می کنند که استوار در راه رسیدگی به خاطیان و منحرفین و مفسیدین، قاطعانه قدم بر می دارد و آقازاده و غیرآقا زاده هم در جلوی چشمان آن یکسان است.

آقا زادگان اکبر هاشمی رفسنجانی بدون کوچکترین اغماض یا تساهلی به اوین  منتقل گشتند و شاید اکثریت در آن برهه از عدم رسیدگی به پرونده این افراد اطمینان حاصل کرده بودند.

دیدگاه شما