تازه های سایت

کد مطلب: 7733
5. اسفند 1391 - 16:01
تا همین چند وقت پیش حکایت شهر و شهرداری که می شد تماما سخن از کشمکش های شورا و شهرداری بود و بس...رفت و آمد های پشت سرهم شهرداران...استیضاح و استعفاهای متعدد...جنگ و :

 

درگیری های سر به فلک کشیده اعضای شورا با یکدیگر ... همه ی نتیجه اش شده بود عقب ماندگی پشت عقب ماندگی و به قهقرا رفتن بیشتر و بیشتر شهر ...خلاصه عادت شده بود شهردار بیاید شهردار برود...تیتر بزنیم شهردار جدید آمده اما بخوانند شهردار جدید رفته... به لطف و برکت شورا انتصاب هر شهردار مساوی شده بود با استعفا ،استیضاح و عزلش... با خود می گفتیم یعنی می شود شهردار داشته باشم ...یا دیگر شهر بی شهردار نماند و دفتر اختلافات بسته شود...یا حداقل شهردار بعدی که می آید از دست حضرات پا به فرار نگزارد... حکایت تلخ آن روزهای نه چندان دور از جمله غصه های فروخورده مردم این دیار است که هنوز که هنوز است سخت آزرده خاطرند و دل شکسته و حالا تنها دلخوشیشان شده شهردار فعلی...

انگار این روزها دیگر آرزوهایمان برآورده شده... شهردار داریم از نوع بومی و به واقع کار بلدش... بعد از مدت ها به برکت حضور اسماعیلی آرامشی برقرار است که نگو و نپرس ... دیگر جنگی نیست و از استعفا و استیضاح هم شکر خدا خبری نیست که نیست...همه خبر ها خلاصه شده به کارها و اقدامات قابل تحسین شهردار جدید وکاردان ... به عبارت دیگر اگر بگذارند شهردار جدید حقیقتا شهردار کاردان ،آگاه و روشنی است ...شهرداری است به اصول کارآشنا ،خلاق و ایده پرداز...

در حقیقت آنچه امروز نگارنده این سطور را به نوعی ترغیب به نوشتن کرده نگاهی گذرا و واقع بینانه به عملکرد شهرداری نهاوند  است که هفت ماه از آمدن و اقدامات مثبت و تاثیر گذارش بر چهره شهر می گذرد...انصاف داشته باشیم باید دست مریزادش بگوییم...از اقدامات و مساعی ارزشمندش سخن به میان آوریم... تحسینش کنیم و بر صفحات روزنامه تیتر بزنیم و بنویسم خدا قوت شهردار روشنایی ! خدا قوت شهردار باسلیقه !خدا قوت پدر روشنایی!!!

از همه اینها که عبور کنیم مردم به خوبی درک کرده اند شهردار شهرشان بی وقفه سعی در بهبود وضعیت شهر و مبلمان شهری دارد ...مردم به درستی فهمیده اند در نزد حضرتعالی خدمت رسانی جدی گرفته شده و انبوهی از اقدامات و امکانات سرازیر محلات فراموش شده شهر شده است... پاسخگویی و بازدید ها پشت سرهم را نقطه عطف و امید می دانند ...نشست با مشاوران و نتیجه حاصل از آن را بر پیکیر شهر حس کرده اند... به عبارتی صریحتر مردم با افتخار در شهر قدم بر می دارند و زمزمه گویان نقل می کنند آری می شود شهر را زیبا کرد و نگاه ها را تغییر داد حتی اگر با چراغی باشد یا با احداث پل یا بازگشایی معبری ...نصب رشته های زیبا LEDدر بلوار ها آنقدر در چشمانشان زیبا آمد که همه شادمان بلوارها را یکی پس از دیگری چرخ میزدند و سیر نمی شوند در گشتن در شهر و دنبال کردن نورش در بلوار های شهر ... برای همین اعتقاد دارند وجود تمام قد اسماعیلی بر بالین شهر به عنوان شهرداری فعال ، پیگیر و صد البته ایده پرداز توانسته بارقه های از امید را در دل های نهاوندی ها زنده کند...

نیازی به گفتن نیست در حال حاضر شهر تاریک دیروز اگر روشن و زیباست با فکر،تدبیر و ایده است نه با پول ، بودجه و اعتبار آنچنانی... نهاوندی ها با خود می گویند یقینا این گونه اقدامات زائیده فکری خلاق، روشن و با برنامه است که بدون پول و با دستان خالی بازهم پیگیر تغییر چهره شهر است ... خوشحال و خرسند که بر مصادر امور شهرداری فردی تکیه زده آشنا به مشکلات ریز و درشت شهرستان که با دستان خالی رسیدگی به شهر را اولویت خود می داند... اینک مردم نهاوند اقدامات زنده و پویای شهردار را به نظاره نشسته و بر سیبل انصاف عملکرد اسماعیلی را تحسین می کند و بیش از هر زمان دیگری به یقین رسیده اند سکان شهرداری به دست فردی لایق سپرده شده است...بهتراست بگوییم در این مدت کوتاه هفت ماه شهردار توانسته لبخندی از رضایت را بر چهره مردم بنشاند ...

نگارنده معتقد است کوه اقدامات پر شمار اسماعیلی و همکارانش در سطح شهر و نقاط فراموش شده و محلات فقیر نشین و رضایت همشهریان از عملکرد وی و نیز گشاده روئی و تواضع و برخورد محترمانه او با مردم و پاسخ قانع کننده به اربابین رجوع ، در حال حاضر شهرداری را به بهترین نهاد پاسخگویی در طول ادوار گذشته تبدیل کرده است و انصافا پذیرفتنی است اگر اقدامات خدمات و دستاوردهای هفت ماهه حضوراسماعیلی را غیر قابل قیاس با گذشته بدانیم و براقدامات تحسین برانگیزش نمره قبولی بدهیم.

البته ناگفته نماند اگرچه فرصت سوزی های گذشته به این زودیها جبران شدنی نیست و باید سخت کوشید تا از آحاد عقب ماندگی ها کاست اما همین اقدامات ارزشمند و تداوم آن قطع به یقین می تواند شگفت ستم های که پیش از به مردم این دیار وارد شده را چبران کند و نهاوند و مبلمان شهری را جلوه ای زیبا ، تغییری اصولی و شایسته دهد.

اما در این راه چند نکته ، برادر عزیز و ارجمندم جناب آقای اسماعیلی:

اول : عمده ترین مسئله اصلی شهر در حال حاضر سربلندی نهاوندی ها در مقابل میهمانان نوروزی است در اندک زمان باقی مانده به تعطیلات نوروزی امیدواریم با توجه ویژه به شهر و لکه گیری و خط کشی خیابان و رنگ آمیزی سطح شهر و ... نهاوندی ها را مقابل میهمانان نوروزی سربلند کنید.

دوم:خوشبختانه بر بسیاری از امورات و اصلی ترین نیازهای مردم به دلیل بومی و دغدغه نهاوندی بودنتان آشنا هستید بر همین اساس است که بعد از مدتها حضرتعالی رسیدگی به تپه ابوذر را در دستور کار قرار داده اید اما مسئله مهم به ثمر نشستن هرچه زودتر آن است امیدواریم هر چه سریعتر تقدیم مردم و به مکانی جهت رفاه و آسایش نهاوندی ها شود.

سوم:اغراق نیست اگر بگوییم دفتر اختلافات شورا با آمدن حضرتعالی بسته شد و حاشیه ها کم یا به صفر رسیده است با وجود شماست که شهرداری بعد از آن امواج متلاطم ، کشمکش ها و رفت و آمد ها طعم آرامش را به خود دیده است امیدواریم روند تعاملی حفظ شود و تنها به دنبال خدمت رسانی به مردم باشید و فرصت ها را غنیمت شمارید.

چهارم:مسئله ای مهم و حساس دیگر که همواره در دیدار های حضوری قصد داشتم آن را به اطلاع برسانم بحث انباشته شدن مطالبات و دارایی های شهرداری در دست عده ای خاص از گذشته تا به حال است .یقین داریم اگر وصول مطالبات جدی گرفته شود می توان بسیاری از طرح های عمرانی دیگر را کلید زد و آغاز کرد .

پنجم:اقدام شجاعانه و با سماجت و جسارت حضرتعالی و اعضای شورای شهر در بحث تخریب شبانه مدرسه مدرس هنوز که هنوز است در یاد و خاطرها ماندگار است و صد البته ستودنی. امید داریم بازگشایی خیابان معلم،حذف ساختمان دخانیات و ساماندهی مسیل سطح شهر را با پیگیری و هماهنگی با نماینده پرتلاش و فرماندار محترم هرچه سریعتر به سرانجام مقصود برسانید .

ششم: با همت و دغدغه های که از حضرتعالی سراغ داریم انتظار می رود دور نمای معقول و منطقی از شهر ترسیم کنید .متاسفانه شهرداری نهاوند از دیر باز تا کنون به دلیل نداشتن برنامه مدون رنج اساسی برده و با نوعی سردرگمی در اولویت دادن به حل مشکلات روبه رو است انتظار داریم با کار کارشناسی و برنامه ای مدون اولویت های شهر را مشخص و کمر همت به حل آنها ببندید.

در پایان بار دیگر ضمن تحسین عملکرد مثبت حضرتعالی ،معتقدم تنها و تنها باید فرصت داده شود تا اسماعیلی همه بخت های خود را برای توسعه شهر بیازماید آنچه در این راه وظیفه ماست همراهی ،تشویق و حمایت واقعی است تا در این راه سخت و پر پیچ و خم شهر مطلوب و زیبا دست یافتنی شود .

سجاد سیف

دیدگاه شما