تازه های سایت

کد مطلب: 7608
1. اسفند 1391 - 18:22
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مردم نهاوند چهلمین یادواره گروه انقلابی ابوذر در مصلای نماز جمعه نهاوند برگزار شد

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو  'علی آقا محمدی' عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درچهلمین سالروز شهادت گروه انقلابی ابوذر نهاوند در محل مصلی این شهرستان افزود: شهدای گروه ابوذر با شهادت خود حجت را بر همگان تمام كردند.

وی از گروه ابوذر به عنوان جوانان دانش آموزی یاد كرد كه به رغم سن كم توانسته بودند واقعیات را درك كنند و در این رابطه افزود: اعضای گروه ابوذر با درك این واقعیت های مهم توانستند در زمانی كه اوج اقتدار نظام طاغوت بود و كسی جرات حرف زدن نداشت در برابر رژیم شاه ایستادگی كرده و همگی به شهادت رسیدند .

وی افزود: شهدایی مانند شهدای گروه ابوذر راه شهادت را برای دیگر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باز كردند لذا باید سعی كنیم كه ما نیز همانند آنها باشیم و راه آنها را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: همه تعالم انبیاء و اسلام و قرآن برای این آمده است كه یك سری خیالات باطل را از سر ما بیرون كنند و ما را به واقعیات برسانند .

وی افزود: یكی از خیالات باطل این است برخی افراد تصور می كنند دیگران بر آنها سلطه دارند یا عزت و ذلت آنان در دست دیگران است در حالیكه واقعیت آن است كه تنها خداوند است كه بر انسان ها سلطه دارد و به آنها عزت می دهد.

امام جمعه نهاوند نیز در این جلسه گفت: گروه ابوذر كه همگی جوان بودند احساس وظیفه دینی كردند و برای اینكه دین آنها به خطر نیفتد به استقبال شهادت رفتند.

حجت الاسلام 'عباسعلی مغیثی نیا افزود: امروز ما باید به گونه ای عمل كنیم كه روز قیامت در برابر این شهدا شرمنده نشویم و بتوانیم ادعا كنیم كه راه آنها را ادامه داده ایم.

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: مردم شهرستان نهاوند توانسته اند به خوبی دین خود را به انقلاب ادا كنند كه نمونه بارز این ادعا را می توان وجود شهدا گروه ابوذر در قبل از انقلاب و همچنین 850 شهید دوران دفاع مقدس عنوان كرد .

'مجتبی مولوی' افزود: مردم نهاوند در شكل گیری انقلاب سهم موثری داشته اند و رژیم طاغوت نسبت به این شهرستان حساس بوده است و به همین خاطر دستور داد كه بعد از شهر همدان در نهاوند نیز اداره ساواك تشكیل شود .

گروه انقلابی ابوذر نهاوند متشكل از شش نفر از جوانان با میانگین سنی 20 سال بودند كه در سال 48 مبارزه با نظام طاغوت را آغاز كردند و در سال 1350 دستگیر شده و پس از چند ماه زندانی در روز 30 بهمن سال 51 به دستور مستقیم شاه در زندان قصر اعدام شدند ./ایرنا

دیدگاه شما