تازه های سایت

کد مطلب: 6839
26. دى 1391 - 7:02

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی بعد از ظهر دیروز در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولید فرآورده‌های لبنی این شهرستان اظهار داشت: نهاوند قطب تولیدات کشاورزی، دامداری و شیلات است بنابراین باید از این ظرفیت مهم نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی و دامداری گسترده‌ترین بخش برای ایجاد اشتغال و افزایش سرانه تولیدات است، گفت: باید با برنامه‌ریزی مطلوب و استفاده از نظرات کارشناسان مربوطه نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تقویت هر چه بهتر و بیشتر بخش کشاورزی و دامداری استفاده کرد زیرا از کشاورزی می‌توان زیرشاخه‌های متفاوت و مهم را حاصل کرد.

فرماندار نهاوند به نیاز شهرستان نهاوند به ایجاد کارگاه‌ها و کارخانجات بسته‌بندی و فرآوری اشاره کرد و افزود: اگر محصولات تولیدی در بخش کشاورزی را بتوان به جای اینکه به صورت خام و اولیه صادر کرد آنها را به صورت فرآوری تبدیل کرد علاوه بر رونق اقتصادی موجب ایجاد اشتغال مولد و پایدار می‌شود.

وی به کسب رتبه‌های برتر تولید 14 محصول کشاورزی در نهاوند پرداخت و اظهار داشت: در این شهرستان در بخش باغداری و تولید محصول سیب درختی این شهرستان رتبه نخست استان را دارد لذا می‌توان در این قسمت با احداث ساخت کارخانجات فراروی موجبات رشد و توسعه نهاوند را بیش از پیش مهیا کرد.

مولوی به فعالیت 9 واحد صنعتی فرآورده‌های لبنی در نهاوند اشاره کرد و افزود: این واحدها قادرند سالانه بیش از صدها هزار تن انواع محصولات لبنی مثل ماست، کره، دوغ و خامه را تولید که علاوه بر مصرف داخل شهرستان به اقصی نقاط کشور صادر می‌کنند.

وی به احداث کارخانه تولید پنیر UF در نهاوند اشاره کرد و ابراز داشت: این کارخانه صد درصد مکانیزه و صنعتی قادر است هر زمان پنیر در قالب‌های کوچک تا قالب‌های چند کیلوگرمی تولید کند.

فرماندار نهاوند به ضرورت تأمین سوخت جایگزین برای کارخانجات تولید مواد لبنی در نهاوند اشاره کرد و افزود: از آنجایی که در فصل سرد زمستان قرار داریم مدیران کارخانه‌های این شهرستان باید در فکر تأمین سوخت جایگزین باشند زیرا در این کارخانه‌ها بیش از 300 نفر مشغول فعالیت به صورت مستقیم‌اند.

وی در پایان سخنانش گفت: باید قبل از بروز هر گونه شرایط حساس که موجب افت فشار گاز مصرفی شود سوخت جایگزین را تأمین کنند.

دیدگاه شما